×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کاهش جمعیت روستایی استان اردبیل به زیر ۴۰ درصد

به گزارش چشمه لر ؛سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست تقدیر از عوامل و کارآفرینان شرکت‌کننده در نمایشگاه ملی تولیدات روستاییان و عشایر، حضور در این نمایشگاه را موثر دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان روستایی و عشایری به‌عنوان پشتیبان کشور، حداکثر ارزش افزوده را برای جامعه به ارمغان می‌آورند و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های روستاها و عشایر از اهداف دولت محلی است.

وی با اشاره به حضور پربرکت کارآفرینان روستایی و عشایر استان اردبیل در نمایشگاه ملی روستا و عشایر، از هماهنگی برای برپایی نمایشگاه مشابه در استان طی خرداد سال آینده با میزبانی از دیگر استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری این نمایشگاه، آمادگی لازم کارآفرینان استان اردبیل با افزایش تولیدات برای حضور در نمایشگاه ملی فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی در سال‌های گذشته را یادآور شد و گفت: دولت مصمم است با حمایت‌های تسهیلاتی و افزایش ساخت مسکن در روستاها، قطب تولید خالی از سکنه نشود.

میرجعفریان تصریح کرد: در گذشته ۷۰درصد جمعیت استان اردبیل در روستاها ساکن بودند که این میزان هم‌اکنون به زیر ۴۰درصد رسیده است.

وی حمایت از تولید و کارآفرینی روستاییان و همزمان ارائه تسهیلات و حمایت در راستای احداث مسکن در روستاها را گامی مهم برای ماندگاری روستاییان و اشتغال در امر تولید و کشاورزی دانست.

غرفه‌های استان اردبیل در نمایشگاه ملی تولیدات روستاییان و عشایر ۲ برابر خواهد شد

شاهپور آذروند، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: حضور کارآفرینان و تولیدکنندگان روستایی و عشایر در نمایشگاه ملی تولیدات روستاییان و عشایر کم‌نظیر بود و بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر از غرفه‌های استان بازدید کردند.

آذروند افزود: ۴۹ نفر با ۷۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کرده بودند که تلاش می‌شود در سال آینده این تعداد حداقل به ۲ برابر برسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در استان اردبیل در زمینه تولید و کارآفرینی روستاییان و عشایر به‌ویژه قشر بانوان وجود دارد، میزان حضور بانوان در این نمایشگاه را ۹۰درصد از کل شرکت‌کنندگان عنوان کرد.

گفتنی است؛ در این نشست کارآفرینان و تولیدکنندگان روستایی و عشایر به بیان مشکلات خود پرداخته و خواستار ارائه تسهیلات دولتی و تأمین فضای کارگاهی برای استمرار اشتغال‌زایی خود شدند و در پایان نشست هم از دستگاه‌های فعال در همکاری برای اعزام غرفه‌داران و همچنین کارآفرینان حاضر تجلیل شد.

پایان پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.