×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کاهش ۳۱ درصدی بارش در استان اردبیل

به گزارش چشه لر؛مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه در مهرماه ۱۴۰۲ متوسط بارش استان نسبت به بلندمدت با افزایش قابل توجهی همراه بود، اما در ماه های آبان و آذر بارش های مورد انتظار دریافت نشد، و علیرغم رشد ۳۳ درصدی بارش ها نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱، در نهایت پاییز ۱۴۰۲ با ۳۱ درصد کاهش بارش برای استان و ۴۴ درصد کاهش برای کل کشور نسبت به بلندمدت خاتمه یافت.
مجید کوهی با اشاره به اینکه متوسط بارش استان در پاییز سال جاری برابر با ۵۹ میلی متر بوده است که نسبت به میانگین پاییز سال های گذشته که در حدود ۸۶ میلی متر می باشد، کاهش ۲۷ میلی متری یا ۳۱ درصدی را نشان می دهد.
کوهی افزود: در بین شهرستان­های استان نیز شهرستان نیر با ۶۳ درصد کاهش بیشترین افت بارش را در بین شهرستان­های استان داشته و شهرستان های کوثر و نمین با ۵۳ درصد و اردبیل با ۴۳ درصد کاهش، در رتبه های بعدی قرار گرفته اند که البته شدت کاهش بارش در شهرستان های شمالی استان کمتر بوده و کمترین میزان کاهش در شهرستان بیله سوار با ۸ درصد به وقوع پیوسته است.
مدیر کل هواشناسی استان همچنین اظهار کرد: در کل کشور نیز فقط ۲ استان خراسان شمالی و گلستان بارش فراتر از نرمال دریافت نموده و در مجموع، ۵ استان وضعیت بارشی مطلوب تری نسبت به استان اردبیل را داشته اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.