×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کارت هوشمند رانندگان «حمل بار بدون بارنامه» مسدود می‌شود

به گزارش چشمه لر، جلال آفاقی در جلسه پیشگیری از فرار مالیاتی در حوزه حمل‌ونقل بار، به تشریح مواد مرتبط با قانون «الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری به استفاده از بارنامه» پرداخت و اظهار کرد: وضعیت موجود در استان از نظر حمل بار بدون صورت وضعیت و بارنامه و یا صدور بارنامه‌های صوری و خلاف واقع و نامعتبر غیرقابل قبول است.
وی بر پیشگیری از تخلف در این حوزه و جرائم مرتبط تاکید کرد و افزود: دادستانی برای برخورد با هرگونه قصور در پروسه صدور و استفاده از بارنامه در استان، عزم جدی دارد.
دادستان اردبیل با تشریح تبعات گوناگون حمل غیرقانونی بار بیان کرد: عدم امکان کنترل‌های لازم مانند قاچاق کالا، خرابی‌های گسترده زیرساخت‌ها و کاهش ایمنی جاده‌ها و افزایش نقاط حادثه‌خیز و افزایش احتمال تصادف به دلیل عدم رعایت وزن مجاز در حمل بار از تبعات حمل غیرقانونی بار بوده و موضوع فرار مالیاتی نیز به‌عنوان مصداقی از تضییع حقوق عامه و عملی مجرمانه، غیرقابل قبول و مستوجب مجازات و تعقیب قضایی است.
وی با تعیین ضرب‌الاجل، تشدید کنترل‌های لازم و جلوگیری از تردد خودرو‌های حامل بار فاقد بارنامه در سطح استان را خواستار شده و تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه حمل‌ونقل به وظایف قانونی خود به نحو شایسته عمل کنند.
آفاقی گفت: از بیستم دی‌ماه سال‌جاری، ضمن انسداد کارت هوشمند ناوگان و رانندگان متخلف و جلوگیری از ادامه مسیر و تردد خودرو‌های حامل کالای بدون بارنامه در استان، صاحبان کالا‌های فاقد اسناد حمل نیز مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.