×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۱۹۷ نفر بیمار مشکوک به کرونا در شهرستان/ممنوعیت سفر به سرعین تداوم داشته باشد

به گزارش چشمه لر سرعین؛ مهران امانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۱۰ روز اخیر ممنوعیت سفر به مناطق مختلف به ویژه شهرهای با رنگ قرمز از التهاب کرون کاسته است که انتظار می‌رود این ممنوعیت‌ها تا بهبود شرایط سخت کرونایی در استان اردبیل به ویژه سرعین ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: از اسفند سال ۹۸ که درگیر بیماری کرونا در کشور و شهرهای گردشگری نظیر سرعین هستیم، بیشترین ضربه به صنوف مرتبط با حوزه گردشگری به ویژه صاحبان هتل‌ها و آبدرمانی‌ها وارد شده که باید نسبت به جبران آن اقدامی جدی انجام داد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین تعداد فوتی‌های کرونا را در مدت شیوع این بیماری منحوس در شهرستان سرعین ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: عمده بستری‌های این شهرستان در مراکز بیمارستانی اردبیل هستند ولی در مجموع ۱۳۸ نفر نیز در این شهرستان در قرنطینه خانگی به سر برده و ۱۹۷ نفر نیز بیمار مشکوک به کرونا داریم.

امانی رنگ قرمز سرعین را مانعی در مسیر حضور گردشگران و مسافران اعلام کرد و افزود: با اعمال ممنوعیت و محدودیت سفر به مناطق گردشگری نظیر سرعین انتظار می‌رود تا دو هفته آینده شرایط آرام‌تری را در شیوع موج پنجم کرونا در سرعین شاهد باشیم.

وی به تعطیلی آبدرمانی‌ها و همچنین هتل‌ها و مراکز پذیرش مسافران و گردشگران اشاره کرد و ادامه داد: از طریق ستاد ملی و استانی کرونا پیگیر هستیم تا برای جبران خسارت صنوف آسیب‌دیده از شرایط کرونایی تسهیلات کم بهره به صاحبان این صنوف پرداخت شود.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان سرعین با تشکیل ۲۲ اکیپ نظارتی سعی بر این است تا فعالیت صنوف مختلف مورد توجه قرار گرفته و از ازدیاد و ازدحام جمعیت در مناطق مختلف جلوگیری شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی امیدواریم این شهرستان هر چه سریع‌تر از شرایط رنگ قرمز خارج و به وضعیت نارنجی بازگردد.

در حال حاضر هفت شهرستان استان اردبیل به ویژه سرعین، اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، گرمی و… در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.