×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کشاورزان اردبیلی از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

علی نوبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار چشمه لر با اشاره به اعمال مشوق‌های لازم در قالب کشت قراردادی اظهار کرد: در قالب این طرح علاوه بر تخفیف ۲۰ درصدی در حق بیمه ، بذر مورد نیاز کشاوزان گندم‌کار استان با ۲۰ درصد تخفیف و بدون دریافت بهای گندم در ابتدای کار زراعت به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار آنها قرار گرفته و بهای بذر در زمان برداشت گندم بدون دریافت هرگونه کارمزد از کشاورزان دریافت خواهد شد.

وی افزود: همچنین در قالب طرح کشت قراردادی به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه کرایه حمل محصول به کشاورزان پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون کشت قراردادی پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم این استان در سامانه به ثبت رسیده است ، گفت: هر کشاورز با کد ملی و تلفن همراه خود می‌تواند در این طرح نسبت به عقد قرارداد با شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام کند.

کشاورزان در پایان فصل کشت ، محصول خود را تحویل جهاد کشاورزی می‌دهند
نوبخت افزود: بر مبنای طرح کشت قراردادی، کشاورزان در پایان فصل کشت، محصول برداشت شده خود را به قیمت تضمینی اعلام شده به جهاد کشاورزی تحویل می‌دهند و بعد از کسر هزینه‌های تامین شده از سوی دولت مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اظهار کرد: تثبیت قیمت و بازار تضمینی برای محصولات تولیدی ، معرفی فناوری جدید ، نظارت بر محصولات و استفاده از مشاوره رایگان فنی در مزرعه ، تامین نهاده‌های تولید مثل بذر، کود و سم و خدمات آموزشی رایگان از جمله مزایای این نوع کشت است.

نوبخت بیان کرد: کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده و در سامانه ثبت‌نام کنند تا از مزایای آن برخوردار شوند.

کشت قراردادی، نوعی برنامه تولید در کشاورزی است که بر اساس آن بین کشاورز به عنوان تولیدکننده و دولت به عنوان خریدار قراردادی شامل شرایط تولید و بازاریابی خرید محصول منعقد می‌شود و در جریان آن، کشاورزان متقاضی که توان تامین نهاده‌های مورد نیاز را ندارند، بر اساس برنامه اعلام شده به کشت نوع خاصی از محصول که اغلب شامل غلات و دانه‌های روغنی است، می‌پردازند.

بر مبنای این قرارداد، کشاورزان در پایان فصل کشت، محصول برداشت شده خود را به قیمت تضمینی اعلام شده به جهاد کشاورزی تحویل داده و پس از کسر هزینه‌های تامین شده از سوی دولت مطالبات خود را دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.