×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش چشمه لر سرعین،

اکبر بهنام جو در آیین افتتاح فاز اول پیست اسکی اوجور ضمن قدردانی از سرمایه گذار و مدیران دستگاههای اجرایی در راه اندازی این مکان گردشگری و ورزشی ، این ظرفیت را در رونق گردشگری و کسب و کار در فصل زمستان استان با اهمیت خواند.

وی بیان کرد: با اینکه در نیمه اول سال استان اردبیل حدود هفت میلیون مسافر و گردشگر را پذیرا بوده، ولی به دلیل عدم استفاده از پتانسیل ها در راستای توسعه گردشگری زمستان، در این فصل گردشگری عملا تعطیل می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به وجود ۱۴ الی ۱۵ هزار تخت اقامتی در سرعین ، نبود گردشگر در فصل زمستان را نقیصه گردشگری استان عنوان کرد و راه اندازی پیست های اسکی را گامی مهم در راستای رونق گردشگری زمستان دانست.

بهنام جو به اجرای چندین طرح گردشگری زمستانی و پیست در استان اشاره کرد و از اجرای پیست اسکی در منطقه شابیل و خلخال که سرمایه گذاری آن ها شروع شده، خبر داد.

وی اظهار کرد: اقدام سرمایه گذاران گامی برای رونق گردشگری و سوددهی به استان بوده و باید دست سرمایه گذاران را بگیریم.

استاندار اردبیل افزود: اماکن گردشگری در دراز مدت سود ده بوده و بیشترین سود در ابتدای امر از محل ورود مسافران به سایر حوزه های عاید می شود.

وی با اشاره به رشد سه درصدی صنعتی استان و کسب رتبه اول در صدور پروانه بهره برداری،گفت: سوداوری و اهمیت گردشگری کمتر از صنعت نیست ولی در دراز مدت برای استان سودآوری به دنبال دارد.

بهنام جو اظهار کرد: پیست اسکی اوجور از جمله اماکن گردشگری است که ظرفیت خوبی برای استقبال ازگردشگران خارجی بوده و لازم است طرح توسعه آن از جمله هتل، مکان آموزشی و رستوران با همکاری دستگاهها و سرمایه گذار اجرایی شود.

وی از اجرای جاده دسترسی آسفالته با همکاری راه و شهرسازی خبر داد و گفت: آسفالت جاده دسترسی این پیست شهریور ماه به اتمام می رسد و اتصال راه الوارس به اوجور با اینکه هزینه بالایی دارد ،ولی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در هیچ جای دنیا پیست اسکی و آبگرم با هم در یک نقطه وجود ندارد و این ظرفیت مختص منطقه است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری است، استفاده شود تا بتوانیم منطقه را رشد دهیم.

بهنام جو تصریح کرد: همزمان با خرداد ماه و زمانی که بیشترنقاط کشور گرم است در این نقطه برف وجود دارد و اسکی بازان تا پایان خرداد می توانند اسکی کنند.

 

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.