×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

وضعیت تاسف بار ورزشگاه دایی در اردبیل

به گزارش چشملر ، سال ۱۳۷۱ بود که ورزشگاه ۲۰ هزارنفری «علی دایی» در پنج‌کیلومتری شهر اردبیل و در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار کلنگش به زمین زده شد و موجی از شادی را در استان اردبیل به همراه داشت؛ اما از آن روز تاکنون، این پروژه تکمیل‌نشده و با وجود افتتاح صوری آن در تاریخ سوم خردادماه سال ۱۳۸۷، هنوز هم تکمیل نشده است.

انتظار ۳۱ساله برای تماشای بازی در استادیوم علی دایی ازیک‌طرف و از سوی دیگر وضعیت حاد این ورزشگاه، به‌گونه‌ای است که پای دادستانی را هم به ورزشگاه علی دایی باز کرد.

 طاهری‌فرد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل، ظهر پنجشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور میدانی در مجموعه ورزشی دایی اردبیل با انتقاد شدید از عملکرد متولیان مرتبط با پروژه ورزشگاه علی دایی اردبیل اظهار کرد: وضعیت و شرایط موجود در این ورزشگاه حاد و غیرقابل‌قبول است و از حقوق عمومی تضییع شده در پروژه ورزشگاه دایی، نخواهیم گذشت.

وی با اشاره به عدم بهره‌برداری متناسب با هزینه و اعتبار کلان صرف شده در ورزشگاه علی دایی، تصریح کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی در این جنایت بزرگ در حق استان اردبیل و کشور دخیل باشد، باید به سزای اعمال خود برسد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان اردبیل اعلام کرد: بنا به تأکید دادستان اردبیل با جدیت تضییع حقوق عامه و خیانت در حق بیت‌المال را در پروژه ورزشگاه علی دایی تعقیب خواهیم کرد.

وی گفت: با اینکه در سال ۱۳۸۶ طی یک مسابقه فوتبال، ورزشگاه علی دایی صوری افتتاح‌شده، اما تاکنون تکلیف تحویل، نگهداری، تجهیز، تکمیل، بازسازی و بهره‌برداری آن مشخص نیست.

طاهری‌فرد تأکید کرد: نتایج تکمیلی از اقدامات قضائی صورت‌گرفته، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با ورود دادستانی اردبیل به پروژه ۳۱ساله ورزشگاه علی دایی در اردبیل، امیدها برای بهبود وضعیت این ورزشگاه افزایش‌یافته و انتظار می‌رود این مطالبه به‌حق پس از سال‌ها چشم‌انتظاری به سرانجام برسد.

برای ورزشگاه علی دایی، علاوه بر زمین چمن فوتبال که طراحی آن بر اساس استانداردهای جهانی است، ساخت پارکینگ ۷ هزار خودرویی، استخر، پیست دوچرخه‌سواری، سالن ژیمناستیک، سالن دوومیدانی و سالن اختصاصی جانبازان و معلولان پیش‌بینی شده که تاکنون نه‌تنها این موارد تکمیل نشده؛ بلکه امکانات قبلی ورزشگاه نیز باگذشت زمان، فرسوده شده‌اند و به بهسازی نیاز دارند.

کارشناسان ورزشی استان اردبیل بر این مطلب اذعان دارند که در سال‎های اخیر عقب‌ماندگی و شدید فوتبال استان به‌خصوص در کلان‌شهر اردبیل دل هر فوتبالی و طرف‌داران آن را به درد آورده است؛ ولی این وضعیت عقب‌ماندگی فوتبالی می‌توانست با تکمیل و بهره‌برداری از استادیوم بزرگ ورزشی همچون علی دایی به این شدت رخ ندهد و شاهد حضور تیم‎های فوتبال اردبیل درلیگ‌های کشورباشیم.

انتهای خبر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.