×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ورود دادگستری اردبیل به پرونده‌های سرقت از اماکن ورزشی

به گزارش چشمه لر، جلال آفاقی ظهر امروز در جلسه کارگروه آسیب‌شناسی و ارتقای کارکرد ورزش استان اردبیل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم دادگستری بر فعال‌سازی کمیته‌های قضائی و انضباطی هیئت‌های ورزشی تاکید و ضمن اشاره به کارکردهای مختلف ورزش و تاثیرات آن بر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فرارفتن کارکرد آن از فعالیت صرف بدنی و تفریحی و سرگرمی اظهار داشت: امروز ورزش به عنوان قدرت نرم حتی در عرصه بین‌المللی توانسته به عنوان دیپلماسی عمومی بیش از دیپلماسی سیاسی ایفای نقش کند.

آفاقی با تشریح اهمیت ورزش بر افزایش نشاط اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم و لزوم حمایت از فعالان این عرصه سرنوشت‌ساز اعم از ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و داوران، تماشاچیان، رسانه‌های ورزشی و مدیران و فعالان حوزه تولیدات ورزشی نقش کمیته‌های قضائی و انصبانی هیئت‌های ورزشی را در صیانت از این مجموعه سرنوشت‌ساز و خطیر عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به نارسایی موجود در هیئت‌های استان در این زمینه به طوری که تعداد قابل توجهی از هیئت‌ها فاقد کمیته‌های فعال قضائی و انضباطی هستند گفت: بکارگیری افراد واجدالشرایط در این کمیته‌ها و معرفی‌ها به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری باید در دستور کار باشد.

معاون مقام عالی قضائی استان اردبیل همچنین از اجرای برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی مد نظر دادگستری در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده‌های سرقت از اماکن ورزشی خواستار تمهیدات پیشگیرانه و افزایش نظارت در این موضوع هستیم.

آفاقی ضمن اشاره به بحث ترک فعل و دغدغه و عزم دستگاه قضائی در زمینه تعقیب قضائی ترک فعل مدیران گفت: در صورت احراز موضوع ترک فعل و ارتباط خسارات وارده با نحوه عملکرد مدیریت‌های ورزشی در شهرستان‌های استان دستگاه قضایی استان برابر هشدارهای قبلی به رسالت قانونی خود عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: ضرورت رعایت دقیق مقررات در واگذاری سالن‌های ورزشی و نظارت شایسته و فعالیت‌های ورزشی سالن‌ها توجه به ورزش محلات کم‌برخوردار و تقویت پیوست‌های اخلاقی در کنار تربیت جسمی از موارد مورد توجه در این حوزه است.

در ادامه اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از توجه دستگاه قضائی استان به امر ورزش گزارشی از مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های این حوزه در استان را ارائه و از عزم جدی برای توسعه و ارتقای کارکرد ورزشی در اردبیل خبر داد.

وی ضمن اشاره به اینکه برای تجهیز و بهسازی ۲۲۵ مکان ورزشی استان ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: تلاش‌ها و حمایت‌های مقام عالی اجرایی استان در زمینه تامین اعتبارات و رفع نیازمندی‌ها شایسته تقدیر و قدردانی است و  امری لازم و ضروری است که توجه شایسته دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای کمک به ورزش استان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی مد نظر باشد.

ورودی از تمهیدات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی و حراست فیزیکی سالن‌های ورزشی با نصب دوربین‌های مدار بسته لازم خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تامین اعتبار حصارکشی اماکن توجه و حمایت دست‌اندرکاران امری لازم و ضروری است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه پسرفت ورزش شایسته خطه قهرمان پرور و پهلوان خیز اردبیل نیست گفت: برنامه‌های اجرایی در راستای افزایش نظارت‌ها و تقویت مدیریت شهرستان‌های استان و حمایت از ورزش‌های قهرمانی و همگانی اولویت مهم و ضروری است.

ورودی افزود: اداره کل ورزش و جوانان آماده هر گونه همکاری و حمایت از سرمایه‌گذاران به ویژه در احداث و واگذاری زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در سراسر استان است.

تعامل و هم‌افزایی و ارتقای مناسبات شهرداری با اداره کل ورزش و جوانان در جهت توسعه استان از دغدغه‌های مطروحه در این جلسه بود.

گفتنی است؛ کارگروه آسیب شناسی و ارتقای کارکرد ورزش استان اردبیل بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم دادگستری با ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از آذرماه سال گذشته تشکیل و با عضویت داوطلبانه جمعی از استادی و مدرسان دانشگاه کارشناسان پیشکسوتان و مربیان ورزشی منشا خیر و برکات زیاد در استان بوده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.