×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

واریز یارانه جبرانی به حساب مردم ۲ ماه زودتر از اصلاح‌ یارانه‌ها ‌

به گزارش چشمه لر ،سیدجواد ساداتی‌نژاد در شبکه خبر اظهار کرد:‌ با توجه به الزام قانونی در بودجه ۱۴۰۱ دولت باید روند تخصیص ارز ترجیحی را اصلاح کند، متخصصان و نخبگان اقتصادی اذعان کردند ارز ترجیحی باید در حوزه اقتصاد ایران عادلانه توزیع شود، اصلاح در این زمینه به نفع مردم و عدالت در جامعه است.

ساداتی‌‌نژاد ادامه داد:‌ مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن حائز اهمیت است و در این طرح مردم این اطمینان را داشته باشند،‌ دولت قبل از حذف یارانه کالاهای اساسی،‌ قدرت خرید مردم را ترمیم خواهد کرد و جبرانی لازم را به حساب خانوارها واریز خواهد کرد.

وی افزود:‌ قبل از اجرای طرح اصلاح یارانه،‌ دو ماه زودتر واریز جبرانی و افزایش قدرت خرید مردم بر اساس دهک‌ها انجام می‌شود و به حساب‌ها واریز خواهد شد و بعد از آن تغییر نرخ انجام خواهد شد؛ بنابراین مردم‌ ما نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی در تبیین مشکلات ارز ترجیحی گفت:‌ این ارز هم به حوزه کشاورزی خسارت زده، و هم به حوزه دام و طیور،‌ ارز ترجیحی در طول زمان اجرا نشان داده به اهداف خود نرسیده است. عادلانه توزیع نشده و اقشار مختلف مردم نتوانستند عادلانه از این ارز بهره‌مند شوند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ارز ترجیحی موجب بیماری مزمن در اقتصاد ایران شده است،‌ گفت:‌ ارز ترجیحی بهره‌وری را در صنعت غذا و دام و طیور کشور به ورطه نابودی برده است. صنعت دام و طیور به دلیل وجود ارز ترجیحی رنج می‌برد و این درخواست صنعتگران و تولیدکنندگان صنعت غذای کشور بوده که این ارز حذف شود.

وی ادامه داد:‌ ارز ترجیحی موجب رانت و فساد بوده و فساد گسترده‌ای در تأمین نهاده‌هایی تأمینی از خارج از کشور ایجاد کرد و باعث شد به دلیل فاصله قیمت ایجاد شده،‌ سرعت قاچاق افزایش یابد و یارانه‌ای که باید به مردم تعلق بگیرد،‌ بعضاً سر سفره مردم کشورهای دیگر برود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت محصولات جهانی گفت:‌ کمبود تولید محصولات کشاورزی در خشکسالی‌ها و چالش حمل و نقل غلات و محصولات کشاورزی به دلیل بحران اوکراین از علل این افزایش قیمت است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.