×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

لزوم بهره برداری حداکثری از رویداد اردبیل ۲۰۲۳/ آمادگی دیوان محاسبات اردبیل برای کمک به توسعه گردشگری در استان

به گزارش چشمه لر به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان اردبیل، جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان و چالش های رویداد گردشگری اردبیل ۲۰۲۳ در دفتر مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل برگزار شد.

در این نشست عقیل شکری سرپرست دیوان محاسبات استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های موجود گردشگری در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی نقاط مختلف استان از شمال تا جنوب می تواند در معرفی هرچه بهتر استان اردبیل موثر واقع شود.

وی ضمن اشاره به رویداد مهم پیش روی استان و انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ گفت: شناسایی محورهای زیرساخت‌های گردشگری و بسترهای مورد نیاز در این زمینه باید در اولویت قرار گیرد تا بتوان با برندسازی، جذب سرمایه‌گذاران و استفاده از روش‌های عملیاتی با هدف معرفی استان اردبیل به عنوان کشورهای عضو اکو اقدام شود.

سرپرست دیوان محاسبات استان اردبیل گفت: با توجه به وجود مشکلات و چالش‌های متعددی برای اجرای برنامه‌های لازم در این رویداد گردشگری، دیوان محاسبات در جهت هرچه بهتر به انجام رساندن آن و معرفی قابلیت‌های ویژه استان به جامعه هدف، از هرگونه کمک و همکاری اغماض نخواهد کرد.

شکری با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان نیز، افزود: تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این حوزه با احصاء مسائل و مشکلات و برنامه ریزی مناسب امکان پذیر خواهد بود که لازم است اداره کل میراث فرهنگی توجه ویژه ای برای این امر داشته باشد.

در ادامه محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام یافته برای توسعه گردشگری استان و میزبانی از رویداد اردبیل ۲۰۲۳، گفت: نهایت تلاش ما این است که ظرفیت‌های استان را در این رویداد معرفی و حداکثر بهره و برداشت خود را از این رویداد مهم داشته باشیم که این امر همکاری و حمایت‌های تمام دستگاه‌های استان را می‌طلبد.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.