×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ضرورت نگاه ملی به ظرفیت‌های منطقه مغان/ مشکلات آب شرب ۲۴۷ روستای بیله‌سوار رفع می‌شود

به گزارش چشمه لر ؛سیدحامد عاملی در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: منطقه مهم مغان استان اردبیل یک ظرفیت بسیار ویژه ملی است و نگاه‌ها به این ظرفیت ویژه نیز باید فرا استانی و ملی باشد.

وی افزود: پایاب سد خداآفرین، یکی از ظرفیت‌های منطقه مغان استان اردبیل محسوب می‌شود که بهره‌برداری از این پایاب سد نیازمند اعتبار ۵هزار میلیارد تومانی است که در صورت فعال‌سازی این ظرفیت ویژه، محصولات کشاورزی استان یک میلیون تن افزایش پیدا کرده و منجر به خلق ثروت سالانه به ارزش ۱۵هزارمیلیارد تومان خواهد شد و در نتیجه تولید ناخالص استان افزایش و شکاف موجود در سرانه درآمد استان به‌شکل محسوسی کاهش خواهد یافت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تأمین اعتبار لازم برای بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین به‌صورت نوین در حال بررسی است و این موضوع به اطلاع رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور رسانده شده و البته در سال گذشته به این پروژه اعتباری افزون بر ۷۵۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.

آب‌رسانی از مجتمع خروسلو به ۲۴۷ روستای بیله‌سوار در دستور کار است

عاملی گفت: برای تکمیل پروژه آب‌رسانی از مجتمع خروسلو به ۲۴۷ روستای بیله‌سوار برخی اقدامات لازم توسط بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام شده است که ظرفیت این مجموعه از ۴۰هزار لیتر به ۸۰هزار لیتر افزایش پیدا می‌کند و پمپ مجموعه نیز نصب خواهد شد و تا به امروز ۷۵میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره با اقدامات زیرساختی برای شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: سال گذشته ۶۵میلیارد تومان اعتبار جهت راه‌اندازی پست ۲۳۰ کیلوولت تخصیص یافت که با توجه به مشکلات سال‌های اخیر، پایداری نسبی در حوزه برق شهرستان انجام شده است و همچنین تا پایان سال در کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل، دکل‌های مخابراتی نصب و آنتن‌دهی مناسبی در دسترس روستاییان قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل تشریح کرد: شهرداری‌ها باید به‌دنبال خلق منابع مالی پایدار باشند و اقدامات لازم این موضوع مشخص بوده و از شهرداران سطح استان اردبیل درخواست داریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند‌ تا در پیشرفت پروژه‌های شهری شاهد اقدامات قابل توجهی باشیم.

پایان پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.