×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دستگاه های فرهنگی اردبیل برنامه منسجم ندارند

به گزارش چشمه لر ؛سیدحامد عاملی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: مسئولان باید در تصمیمات و اقدامات تقوا پیشه کنند و در عمل نزول خیر و برکت را در نظر بگیرند چرا که در حال حاضر برخی از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی نارضایتی دارند و باید این موضوع به معنای واقعی درک شود.

وی خاطر نشان کرد: زمینه نزول خیر و برکت با اقدام و عمل مسئولان در جامعه امکان‌پذیر است و انتظار می‌رود مسئولان برای حل مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارند تا از نارسایی‌ها جلوگیری کنند و نگاه به مسئولیت‌ها را در جامعه اصلاح‌سازی کنند و با توجه به این که با مشکلاتی در استان اردبیل مواجه‌ایم به دنبال همدلی، وحدت و همگرایی مسئولان برای خدمتگزاری شایسته به مردم هستیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حفظ امنیت و آرامش با کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی محقق شده و تلاش بر این است تا شاهد کمترین ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی باشیم که در این زمینه توجه به قانون‌گرایی در دستگاه‌ها و ادارات جزو اولویت‌های اساسی است که با به حداقل رساندن اختلافات ملکی با اجرای قانون حدنگار به دنبال ایجاد زمینه صدور سند مالکیت هستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: مسئولان در تصمیم‌گیری‌ها باید نارضایتی‌ها به‌ حق مردم را در نظر گرفته و قصور و کوتاهی‌های گذشته را جبران کنند چرا که در هشت سال گذشته مشکلات مختلف سبب ایجاد نارضایتی‌های مردم شده است.

عاملی تلاش پشت پرده حاکمان سعودی را در حمایت از اینترنشنال و سایر کانال‌های معاند علیه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و بیان کرد: در این سه ماه دشمن تلاش کرد تا تاکتیک منافقان را در دهه ۶۰ در ایران دنبال کند اما به معنای واقعی با ناکامی روبه‌رو شد.

وی ادامه داد: حوادث اخیر نشان داد که مجموع دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ای برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنها داشته باشند و در کنار آن، دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ایرادات خود را رفع کنند.

عاملی با انتقاد از دستگاه‌های فرهنگی در ارائه نکردن برنامه منسجم در یک سال گذشته اظهار کرد: انتظار ما این است که در افق سه ساله برنامه‌ها و رویکردهای فرهنگی استان تدوین و ارائه شود تا ما بتوانیم در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و… منسجم و با شرایط مطلوب عمل کنیم.

وی ضرورت ایجاد رضایتمندی در مردم را بر پایه سند تحولی و جلوگیری از هرگونه نابه‌سامانی را یادآور شد و تصریح کرد: در ارزیابی دستگاه‌ها و مسئولان، انجام تعهدات و پیگیری مصوبات سفر وزرا و معاونان به جد دنبال می‌شود.

عاملی گفت: در یک سال گذشته ۲۲ سفر وزیر، ۳ معاون رئیس جمهور و ۶۰ معاون رئیس را به استان اردبیل شاهد بودیم که تعهدات آنها باید به دقت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی رفع فرآیند مزاحم در مسیر خدمت‌رسانی را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: در سفرهای شهرستانی که دوره جدید آن شروع می‌شود، سعی ما بر این است تا بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم داشته باشیم و قطعاً دیدارهای مردمی در اولویت خواهد بود.

عاملی اطلاع‌رسانی، ارتباط و تعامل بیشتر با مردم و ارائه گزارش برای امیدآفرینی را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: فرمانداران نیز باید با حضور در بخش‌ها، روستاها و مناطق مختلف نسبت به حل مشکلات مردم تلاشی جدی انجام دهند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل دیدارهای چهره به چهره با مردم و برنامه‌ریزی‌های مداوم در انجام ملاقات‌های عمومی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: در انتصابات شهرستان‌ها نیز باید عمل به تعهدات و رویکرد دولت از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد تا اهداف دولت در شهرستان‌ها نیز تحقق پیدا کند.

وی تفویض اختیار به شهرستان‌ها و کاهش رفت و آمد مردم به مرکز استان را ضروری اعلام کرد و افزود: خدمات الکترونیکی باید توسعه پیدا کند و در کنار آن ارتقای فرهنگ سازمانی و پرهیز از رفتارها و حرکات ضد مردمی در ادارات مورد تاکید است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: بهترین ابزارهای نظارتی خود مردم هستند و باید مردم پای کار بوده و از ظرفیت آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده شود.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.