×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف در استان اردبیل
میلاد آتشگاهی پور

بهزاد مهدوی در گفتگو با خبرنگار چشمه لر سرعین، با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش دستباف در استان اردبیل، اظهار داشت: این نمایشگاه از یازدهم لغایت پانزدهم بهمن ماه و با حضور تولید کنندگان و بافندگان استان اردبیل، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل نمایشگاه های بین المللی اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل با اشاره به حمایت های این شرکت از تشکیل خوشه فرش دستبافت در استان اردبیل، افزود: با تشکیل خوشه فرش دستبافت و کنسرسیوم صادراتی فرش، تلاش شده تا با ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات و ارتباط مستقیم تولید کنندگان و بازار مصرف، حمایت‌های عملی از کارآفرینی، تولید و صادرات این صنعت انجام پذیرد.

وی استان اردبیل را در عرصه تولید فرش دستبافت جزو استان های دارای پیشینه کهن برشمرد و گفت: برای کسب جایگاه گذشته فرش دستبافت استان و به منظور حمایت از تولید کنندگان و بافندگان این هنر پیشین، خوشه صنعتی فرش دستبافت با راهبری این شرکت در استان اردبیل تشکیل شده است.

مهدوی برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور را از جمله برنامه‌های حمایتی این شرکت از خوشه فرش دستبافت برشمرد و افزود: حمایت از تشکیل خوشه های صنعتی و واحدهای تولیدی، جزو اولویت های اصلی شرکت شهرکهای صنعتی استان است که در همین راستا، با حمایت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه های داخلی و خارجی، تلاش شده تا به رونق بخشی بازار فرش دستباف کمک شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این نوع حمایت را در قالب کمک هزینه اخذ غرفه برشمرد و تصریح کرد: در این نمایشگاه تا ۸۰ درصد هزینه اجاره غرفه توسط شرکت شهرکهای صنعتی به تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی پرداخت می شود تا زمینه حضور آنان در نمایشگاه های داخلی و خارجی تسهیل و حمایت شود.

وی از عموم مردم استان دعوت کرد تا به منظور حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان، از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهالی پیالم/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.