×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برپایی نماز جمعه  موجب وحدت می شود

به گزارش چشمه لر ؛ اباذر محمدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دین برنامه زندگی و راه رسیدن به رستگاری و سعادت است و نماز عبادتی مهم و از ارکان پنج گانه دین اسلام است و نماز از چنان اهمیتی برخوردار است که قبول یا رد شدن دیگر اعمال به آن بستگی دارد . از جمله مهمترین آثار و برکات انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اقامه نماز جمعه در سراسر کشور پهناور ایران می باشد که در جهت تربیت دینی اقشار مختلف مردم و کسب فضایل و کرامت های والای الهی و تحقق اهداف قرآنی نقش بسیار مهمی را ایفاء نموده است . برگزاری مراسم پر شکوه نماز جمعه موجبات ایجاد اخوت ، وحدت ، ترویج ارزشهای اسلامی ، وفاق و هماهنگی ، کمک به پیشرفت همه جانبه میهن عزیز اسلامی ، مشارکت و تعاون در کارهای نیک و رعایت تقوای الهی را فراهم می آورد .

وی افزود: اعضای «ستاد نماز جمعه» که از عناصر افتخاری تشکیل گردیده به مثابه بازوان توانمند نهاد امامت جمعه وظایف محوله را در جهت اجرای اوامر مقدس حضرت رب جل جلاله انجام می دهند .
ئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان سرعین گفت: تشکیلات«ستاد نماز جمعه» نهادی است که از شخصیت حقوقی مستقل برخوردار می باشد و با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تصمیمات ریاست محترم شورا اداره می گردد و اثر بخشی فعالیت اعضای محترم ستاد در فرایند حاصل از برگزاری مراسم پر شکوه نماز جمعه در شهرستان بسیار شفاف و آشکار است .

وی تصریح کرد: بمنظور مشارکت دادن نمازگزاران بویژه نسل جوان در امور مربوط به برگزاری مراسم عبادی سیاسی اقامه نماز جمعه و سایر فعالیتهای فرهنگی مربوط به آن و همچنین ایجاد ارتباط صمیمانه و مستقیم بین نمازگزاران و سایر اقشار مردم «ستاد نماز جمعه» تشکیل میگردد . خداوند متعال در قرآن کریم و در سوره مبارکه جمعه می فرماید : ای کسانی که ایمان آورده اید هرگاه شما را برای نماز جمعه بخوانند به ذکر خدا بشتابید و کسب و تجارت را رها کنید که این اگر بدانید برای شما بهتر است .

وی تاکید کرد: حضرت رسول اکرم(ص) فرموده است : بر شما باد به نماز جمعه که آن حج مستمندان است . حضرت علی(ع) فرموده است : حضور در نماز جمعه هم زیارت است و هم جمال . رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) فرموده است : یکی از مهمترین چیزهایی که در این انقلاب حاصل شد قضیه نماز جمعه است . این نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی به جمهوری اسلامی است . نماز جمعه در راس همه امور است . یکی از برکات این نهضت و انقلاب اقامه نماز جمعه است . نماز جمعه یک اجتماع سیاسی است در عین حالیکه عبادت است . مساجد بهترین سنگر و جمعه و جماعات مناسب ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین است .

محمدی گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی الامام الخامنه ای(دام عزه) فرموده است : نماز جمعه قرارگاه ایمان و قلب فرهنگی هر شهر است ، نماز جمعه دریچه ای دلگشا به سوی معنویت و آگاهی است . خدمت به نماز جمعه خدمت به آگاهی سراسری ملت ایران است . امروز به برکت انقلاب اسلامی و با هوشیاری امام بزرگوارمان حضرت امام خمینی (ره) نماز جمعه به یک سنت پایدار در کشور تبدیل شده است قدر این فریضه عظیم نماز جمعه را باید دانست . نماز جمعه پایگاه جذب ، نصیحت و تعلیم است . امروز در بین ابزار فرهنگی یکی از بهترین ها نماز جمعه است که یک تریبون فرهنگی است . نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است . نماز جمعه است که دلها را محکم و ایمان را قوی می کند . نماز جمعه نمازی است که ذکر خدا را با اجتماع مسلمانان توام تامین می کند . نماز جمعه یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن است . خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقوا است . پایگاههای هدایت و رهبری مردم در سراسر کشور ائمه جمعه هستند ، سنگرهای دفاع معنوی در مقابل دشمنان در سطح جامعه ائمه جمعه هستند و لذا ایجانب پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (روز نماز جمعه) بر عموم نمازگزاران عزیز، اعضای محترم ستاد نماز جمعه اعم از خواهران و برادران و سنگربانان عرصه فرهنگ و دین مبارک باد .

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.