×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

انتقال ۵۰ میلیون متر مکعب آب از «سد شهریار» به اردبیل

به گزارش چشمه لر ؛

علی نیکزاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از پیگیری‌های نمایندگان استان علاج‌بخشی به مشکلات آّب شرب اردبیل است که در این زمینه تأمین آب و انتقال آن از طریق سد شهریار به جد پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار تأمین منابع آب به شهر اردبیل، باید جلوی سدسازی‌ها در ترکیه گرفته شده و سد قزل‌قیه نیز به سرعت تکمیل شده تا ما سرازیری آب ارس را به سایر مناطق شاهد نباشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت تأمین آب شرب روستاها را یادآور شد و گفت: در ۳۶۵ روستای حوزه انتخابیه ما، روستاییان با پنج مشکل اساسی روبه‌رو هستند که تأمین آب شرب، آب کشاورزی، طرح‌های هادی، حوزه راه، اینترنت و ارتباطات از جمله این مشکلات است.

نیکزاد افزود: باید با تأمین اعتبارات ملی نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و پیگیری مسئولان استانی، در بودجه سال آینده جذب اعتبارات را در این حوزه شاهد باشیم.

وی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت توزیع برق استان با هدف راه‌اندازی پست‌های جدید برق خبر داد و خاطرنشان کرد: با این منابع امیدواریم تا ۱۰ سال آینده مشکلی در تأمین برق واحدهای صنعتی و مشترکان خانگی نداشته باشیم.

نیکزاد در مورد تأمین گاز مورد نیاز استان نیز اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون متر مکعب مصرف گاز استان است که پیش‌بینی شده تا ۲۵ میلیون متر مکعب این ظرفیت ارتقا یابد که در ۲.۵ سال آینده قرار شده خط انتقال جدید گاز به استان اجرایی شود.

وی بیان کرد: در کنار آب، برق و گاز، ایجاد زیرساخت‌های فاضلاب، تلفن ثابت و همراه و ارتباطات نیز جز پیگیری‌های اصلی است که وزیر ارتباطات قول داده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت فرجی بهره‌مند شوند.

نیکزاد سفر رئیس جمهور را برای تأمین اعتبارات و منابع شاه کلید توسعه استان برشمرد و اظهار کرد: در سفر اول رئیس جمهور بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان به صورت نقد اختصاص یافت که در بخش‌های مختلف این منابع صرف پروژه‌های زیربنایی شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار منابع پیش‌بینی شده در سفر رئیس جمهور، ارتباط با وزرا و ظرفیت تهاتر نفت شرایط خوبی را برای توسعه استان‌های کمتر پیشرفته فراهم کرده که امیدواریم ما نیز از فضای فراهم شده در دولت سیزدهم استفاده کنیم.

نیکزاد گفت: پیگیری‌های ما برای بهره‌مندی از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای احداث کشت و صنعت جدید، ستاد اجرایی امام و سایر نهادهای انقلابی ادامه دارد تا سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در این استان شاهد باشیم.

مجلس منتظر لایحه ساماندهی کارکنان و نیروی انسانی است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح مجلس برای ساماندهی کارکنان و نیروهای اداری افزود: با توجه به درخواست دولت ما این طرح را موقت متوقف کردیم تا دولت لایحه خود را هر چه سریع‌تر ارائه کند تا ساماندهی واقعی نیروی انسانی را در ادارات شاهد باشیم.

وی ضرورت حل مشکل فاضلاب و توسعه ساخت و سازها به صورت قانونمند را در محلات ۱۳ گانه یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما باید از تمام ظرفیت‌های ملی و منابع تهاتر نفت استفاده کنیم تا زمینه توسعه رو به جلوی استان اردبیل در ابعاد مختلف فراهم آید.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.