×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اردبیل از لحاظ ابتلای مردم به سرطان گوارش و معده اولین استان کشور است/ پساب نیروگاه مستامور ارمنستان به رودخانه ارس می‌ریزد

به گزارش چشمه لر ؛محمود عباس‌زاده، مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  گفت: اخیرا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کردند اردبیل ۲۲مین استان از نظر جمعیت ولی از لحاظ ابتلا مردم به سرطان گوارش و معده اولین استان کشور است که باید علت این بررسی شود. در راستای ۲۷ کنفرانس هسته‌ای که در مشهد برگزار شده است مقالاتی منتشر شد از جمله مقاله‌ای فیزیک هسته‌ای دانشگاه تبریز که بر اساس آن اعلام شده است.

عباس‌زاده مشکینی افزود: پساب نیروگاه مستامور ارمنستان که از منظر مجله نشنال جئوگرافیک خطرناک‌ترین نیروگاه جهان است، پساب این نیروگاه به رودخانه ارس می‌ریزد و این احتمالا آب‌های زیرزمینی استان‌هایی که در حاشیه این رودخانه قرار دارند به ویژه اردبیل را آلوده میکند و این می‌تواند دلیل ابتلای بسیار بالای مردم به سرطان معده و گوارش باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: من در تذکری روز گذشته درخواستم به وزارت امور خارجه، سازمان محیط زیست و پدافند غیرعامل و وزارت بهداشت و درمان این بود که موضوع را به صورت جدی بررسی کنند و به مردم گزارش دهند و اگر صحت داشته باشد حتما اقدام قاطع و عاجل برای تضمین سلامت مردم انجام دهند.

منبع: جماران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.