×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اخذ مجوز استاندارد طولانی ترین تله سیژ شمالغرب کشور/آلوارس پیست اسکی بین المللی می شود/اردبیل سرمایه گذار گریز است/ زمستان بیدار که هیچ تابستان بیدار هم بدون زیرساخت میسر نمی شود

به گزارش چشمه لر ؛علیرضا محمدی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان اردبیل اظهار داشت: مجموعه گردشگری آلوارس مهرگان در سال ۱۳۷۹ افتتاح اولیه شد و در سال ۱۳۸۲ تله سیژ آن افتتاح شد و در سال ۱۳۸۹ این مجموعه به بخش خصوصی واگذار و بعنوان یک مجموعه تفریحی پیشکسوت در زمینه گردشگری استان فعالیت می کند.

وی با انتقاد از اینکه استان اردبیل استانی سرمایه گذار گریز است و مجموعه آلوارس مهرگان طی این سالها مورد بی مهری قرار گرفته است افزود: در تمام دوازده ماه سال خدمات تفریحی در مجموعه ارائه می شود و آلوارس مهرگان تنها مجموعه ای است که در ورزشهای زمستانی در استان اردبیل فعال بوده تله سیژ آلوارس طولانی ترین تله سیژ به طول ۱۲۰۰ متر در شمال و شمالغرب کشور می باشد.

مدیرعامل آلوارس مهرگان گفت: جاده مجموعه گردشگری آلوارس در سال ۱۳۹۶ رسما بعنوان جاده گردشگری معرفی شد و نگهداری و بازگشایی آن بعهده دستگاه متولی دولتی بوده است.

وی تصریح کرد: روکش آسفالت جاده مجموعه سال گذشته انجام شد و امسال قرار بر این بود آسفالت ریزی جاده مزبور انجام شود ؛ در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین قول داده اند که تکلیف آسفالت جاده در سال جاری حل و فصل شود، اما امسال امیدی نداریم این جاده آسفالت ریزی شود.

محمدی تاکید کرد: در تعطیلی ۱۵ خرداد امسال ۱۲۰۰ نفر از تله سیژ استفاده کردند که رکورد مراجعه را کسب کردیم و سه برابر این تعداد میهمان و گردشگر در مجموعه بوده اند.

وی با اشاره به اینکه اکثر گردشگران آلوارس خارج از استان مراجعه کرده اند افزود: از سال ۱۳۹۹ مدیرعاملی مجموعه را تحویل گرفته ام و در بیست ماه اخیر تمامی مجوزات قانونی اخذ شده است و مجوز تاسیس باشگاه اسکی روی برف را از وزارت ورزش و جوانان گرفته ایم؛ مجوز استاندارد مجموعه با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان اخذ شده است.

مدیرعامل آلوارس مهرگان با بیان اینکه با تمام هیاتهای ورزشی در طول سال با نیت اعتلای ورزش استان و توسعه گردشگری استان و شهرستان آماده همکاری هستیم گفت: با هیات اسکی استان تعاملات خوبی داریم و با هیات دوچرخه سواری تور بزرگ ساوالان گردی را انجام دادیم و همچنین با هیات کوهنوردی تعامل مناسبی داریم.

محمدی گفت: تعداد محدودی آلاچیق عشایر و اقامتگاه بومگردی برای اسکان میهمانان در مجموعه داریم اما در حال طراحی ۷ اقامتگاه مجهز با تیپ آلاچیق هستیم که با تمامی امکانات در دو سال آینده احداث خواهند شد.

وی با گلایه از عومل سریال ایران ۹۱ تصریح کرد: در این مجموعه که به نام نام استان اردبیل شکل گرفته است جاذبه های گردشگری گیلان را معرفی می کنند و چند مرکز گردشگری اردبیل بسنده شده است.

مدیرعامل آلوارس مهرگان با بیان اینکه کارکنان بیمه شده مجموعه ۱۳ نفر است اظهار داشت: تنها مجموعه گردشگری استان هستیم که در طول ۲۱ سال فعالیت ۳ نفر بازنشسته داریم و در کنار اشتغال مستقیم ۳۰ الی ۴۰ نفر در اطراف مجموعه اشتغالزایی شده و اگر از اهالی روستای الوارس بپرسید قطعا مردم شریف این منطقه اذعان خواهند کرد که اقتصاد منطقه با وجود مهرگان شکوفا شده است.

وی یاد آور شد: انتظار فعالان حوزه گردشگری حمایت و نگاه ویژه استاندار اردبیل بعنوان مقام ارشد استان به این صنعت سود آور و پاک است تا با تامین زیر ساخت ها زمینه جذب گردشگران فراهم شود ؛ سالهای گذشته شعار زمستان بیدار را می‌دادند شما با این جاده آلوارس زمستان بیدار که هیچ تابستان بیدار هم نمی توانید ایجاد کنید.

محمد در پایان گفت: مجموعه پیست اسکی آلوارس در طول ۲۱ سال فعالیت خود ریالی تسهیلات بانکی دریافت نکرده است و تنها درخواست داریم که مسئولان استان زیرساختهای مجموعه آلوارس را فراهم کنند. تا سرمایه گذار ترغیب به توسعه و سرمایه گذاری در مجموعه آلوارس باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.