×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

احیای بناهای تاریخی استان اردبیل از سوی صندوق احیای اماکن تاریخی کشور تسهیل شود

به گزارش چشمه لر ؛سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: انتظار استان اردبیل از صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، تسهیل‌گری در زمینه واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی و احیای این بناها است.

وی افزود: اردبیل از نظر تاریخی قدمت زیادی دارد که آثار بسیاری از دوره‌های مختلف بر جا مانده‌اند اما صرف وجود این بناها کافی نیست و باید بهره‌برداری مطلوبی از آن‌ها صورت بگیرد چراکه عدم استفاده مطلوب از بناهای تاریخی، آن‌ها را به دغدغه بزرگی تبدیل کرده است که مشکلات اجتماعی و فرهنگی را در پی دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران بناهای تاریخی، تصریح کرد: انتظار دیگر استان اردبیل از صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، حمایت همه‌جانبه به‌ویژه در حوزه مالی و تسهیلات از بهره‌برداران این بناها است تا سرمایه‌گذاران بتوانند کار خود را آغاز کنند.

میرجعفریان گفت: استان اردبیل با بیش از ۱۰۰۰ اثر تاریخی ثبت‌شده، ظرفیت ویژه‌ای در این حوزه برای گردشگری دارد اما استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازمند احیای بناهای تاریخی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.