×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

حضور در بازار کشورهای منطقه از الزامات توسعه تجارت ایران است
میلاد آتشگاهی پور

به گزارش چشمه لر، غلامرضا حسن‌پور ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان اردبیل که در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: حضور در بازار کشورهای منطقه به‌ویژه بازار کشورهایی مثل سوریه و عراق از اهداف اصلی ما برای توسعه تجارت کشور است.

وی افزود: دستیابی به بازار سوریه، دستیابی به بازار اروپا و آفریقا را به دنبال دارد؛ اتاق بازرگانی ساختمانی در سوریه تهیه کرده است ولی فعال نیست و ما این ساختمان را برای توسعه تجارت کشور فعال خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف ما در ایجاد بسیج تجار، پیگیری امور مربوط به تسهیل‌گری و رفع موانع انجام کار اقتصادی در داخل کشور است.

حسن‌پور ادامه داد: یکی از کارهای ما در استان‌ها پیگیری مسائل مربوط به واحدهای تولیدی و مشکلات آنها است، در خیلی از استان‌ها شاهد تعطیلی یا رکود واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات کوچکی هستیم که با پیگیری‌های مداوم، به دنبال رفع آنها و رونق وضعیت اقتصادی کشور هستیم.

وی تصریح کرد: به دنبال ایجاد مجمع تجار امین هستیم تا از طریق این تجار و همکاری با کشورهای دوست، به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنیم.‍

طرح آمایش صنعت استان توسط بسیج سازندگی آماده شد

حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز اظهار کرد: طرح آمایش صنعتی استان، یکی از مطالبه‌های ما بود که در نهایت  توسط بسیج سازندگی انجام گرفت و قابل تقدیر است.

وی افزود: نیاز است که مطالعه تکمیلی و اجرای طرح آمایش صنعتی استان اردبیل به منظور هدایت سرمایه‌گذاری موثر و مولد توسط دستگاه‌های دولتی پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تاکید کرد: باید از ظرفیت سپاه برای حضور در بازار کشورهای منطقه استفاده کنیم که بخشی از این تسهیل‌گری را سازمان بسیج تجار کشور انجام می‌دهد.

وی گفت: همه دستگاه‌ها در استان اردبیل برای حل مشکلات بخش خصوصی در کنار هم هستند ولی مشکلات زیرساختی و کلان فراوانی وجود دارد که باید در سطح ملی پیگیری شود تا بخش خصوصی بتواند به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد کشور موثر باشند./فارس

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.