×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پزشک قلابی اینستاگرامی در دام پلیس/ هیچ دارویی مجوز تبلیغ در فضای مجازی ندارد
میلاد آتشگاهی پور

به گزارش چشمه لر، علی قهرمان طالع صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در پی مراجعه و ادعا فردی در خصوص اینکه در یکی از صفحات اینستاگرام، جذب تبلیغات لاغری شده و پس از ارتباط‌‌گیری، ادمین اعلام کرده که به دلیل بیماری کرونا، کلینیک‌ بسته است و بیماران را از راه دور درمان می‌کند، به وی اعتماد کرده و پس از سفارش دارو و واریز وجه، دیگر پاسخی دریافت نکرده است، و به همین دلیل خواستار رسیدگی و تشکیل پرونده شد.

وی افزود: مامورین پرونده بلافاصله با بررسی مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیق پیرامون موضوع و به دست آورن سرنخ‌های لازم، پس از کشف شیوه و شگرد متهم و نحوه کلاهبرداری در فضای مجازی، وی را مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: این ادمین در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به ساختمان پلیس فتا انتقال داده شد.

وی ادامه داد: مجرم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با اعلام شیوع بیماری کرونا و بسته بودن کلینیک به مشتریان، ویزیت به صورت غیر حضوری بوده و از اشخاصی که اصرار به مشاوره حضوری داشتند، مبالغ چند میلیونی درخواست می‌کرد.

قهرمان طالع تصریح کرد: وی همچنین با تبلیغ پک‌های خاص درمانی مبالغ دیگری نیز از این طریق درخواست نموده و پس از کلاهبرداری، دیگر به پیام‌های آنان پاسخ نمی‌داد.

وی هشدار داد: هموطنان عزیز ضمن توجه به تبلیغات غیرقانونی و فریبنده داروهای لاغری، چاقی و غیره در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی، باید در نظر داشته باشند که هیچ دارویی در کشور اجازه تبلیغ در فضای مجازی را ندارد، لذا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه صدمات مالی و جانی برای انجام مشاوره و درمان فقط از طریق پزشکان مجرب اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کاربران جهت اخذ هرگونه مشاوره در خصوص فضای مجازی و گزارش این‌گونه صفحات می‌توانند از قسمت مرکز امداد و فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اقدام کنند و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ این مرکز ارتباط برقرار نمایند.

انتهای پیام/ا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.