×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بیله درق کجاست؟

به گزارش چشمه لر ؛روستای ییلاقی بیله درق یا ویلا دره، دومین جاذبه گردشگری سرعین است که با حدود ۲۰۰ متر پهنا در عمق ۱۰۰ متر یک دره در ۳ کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است. روستایی که با جاذبه های طبیعی و آب و هوای لطیف و خنکش معروف شده و اهالی منطقه آن را با چشمه های آب معدنی طبیعی اش می شناسند. طبیعت بیله درق آنقدر متنوع است که شما می توانید درخت، گل، چشمه های طبیعی، آبشار و کندوهای عسل را در یک زمان کنار همدیگر تماشا کنید.

روستای ییلاقی و باصفای بیله درق از توابع دهستان آبگرم در موقعیت جغرافیائی ۰۳/۴۸ درجه طول جغرافیائی و ۱۱/۳۸ درجه عرض جغرافیایی در ارتفاع ۱۸۲۰ متر از سطح دریا در کف و دامنه های تپه های شمال و جنوب دهکده و در فاصله ۳ کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است.

دره ای که دهکده در آن قرار گرفته است، حدود ۲۰۰ متر پهنا و عمق آن تقریباً ۱۰۰ متر از محلی که دره از جنوب به شمال پائین رفته مجدداً بالا آمده و چشمه های آب معدنی در دامنه شمالی دره رو به جنوب و همچنین کف دره واقع شده است. این دهکده ییلاقی با آب و هوای مطبوع و دلپذیر از جاذبه های توریستی منطقه سرعین می باشد که به سبب برخورداری از مواهب طبیعی مانند آبهای معدنی جهت استعمال داخلی و خارجی، دره ای زیبا با درختان و چمنزارهای پر از گل و گیاه، کندوهای عسل که در چمنزارها گسترانیده شده است، جلوه و جذابیت خاصی به این دهکده بخشیده است.

آب سرد معدنی چشمه ویلا دره علاوه بر آنکه به عنوان یک نوشیدنی گوارا مصرف می شود، در استخری واقع در بلندای یک تپه جمع شده و خنکای خود را نثار جانهای خسته ای می کند که تن به زلال این هدیه خداوندی می سپارند.

وجود محل های اقامتی، کافه ها و رستورانهائی با تخت ها و میز و صندلی های چیده شده در زیر برگهای درختان بصورت چتری بزرگ و سایه بانی طبیعی باعث استقبال گردشگران از جاذبه های این روستا می شود.

از جاذبه های طبیعی این دهکده می توان به وجود آبشارهائی در طول مسیر رودخانه بیله درق که یکی از آنها در همان محدوده انتهائی قسمت پایین و منتهی الیه رسیدن دامنه ارتفاعات به هم در داخل روستا قرار گرفته است و چمنزارهای اطراف آن امکان استراحت و بازدید از این آبشار طبیعی را برای بازدید کنندگان فراهم کرده است،  اما آبشار دیگری که حاصل آب زلال و گوارای این رودخانه است، در حدود ۳۰۰ متر پائین تر از آبشار اول جریان دارد. این آبشار هم از میان چمنزار می گذرد و بعد از برخورد با سنگها و سرازیر شدن به ارتفاعی پست تر یکی از زیباترین جاذبه های این روستای کوچک به شمار می رود، این موجب شده که اکثر علاقه مندان به استفاده از مظاهر طبیعی در کنار آن استراحت کرده و خستگی ناشی از پیاده روی و گردش را از تن بزدایند.

این روستا همچنین دارای غارهای بزرگ و کوچک در دل کوهها و صخره ها هست که هر کدام از آنها دارای جاذبه های خاص می باشد، از میان این غارها، غار با دهانه بزرگ و عریض که از فراز تپه بیله درق نمایان می باشد، مکانی طبیعی و مناسب جهت استراحت گردشگران است. همچنین چندین غار کوچک در امتداد رودخانه بیله درق در دل صخره ها و همچنین غاری بزرگ در ادامه مسیر دره که چشمه ای از داخل آن جاری است.

در مجموع، آب و هوای خنک، اماکن اقامتی، تفریحی، رستورانهای پذیرائی، آب معدنی ها، نوع بافت منازل مسکونی، وجود پارکینگ ها، انواع رستنی ها و جانوران چهره کاملاً باصفا و ییلاقی به این دهکده داده است.

موقعیت جغرافیایی:

روستای ییلاقی و باصفای بیله درق از توابع دهستان آبگرم در موقعیت جغرافیائی ۰۳/۴۸ درجه طول جغرافیائی و ۱۱/۳۸ درجه عرض جغرافیایی در ارتفاع ۱۸۲۰ متر از سطح دریا در کف و دامنه های تپه های شمال و جنوب دهکده و در فاصله ۳ کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.