×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرعین اردبیل نمونه توسعه نامتوازن است

به گزارش چشمه لر سرعین،

محمد عبدالعلی پور مدیر اسبق موزه ها و کاخ موزه های میراث فرهنگی کشور و کارشناس و پژوهشگر سرمایه گذاری گردشگری و آثار تاریخی، ، کارشناس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی، در برنامه « آیین دیپلماسی فرهنگی – گردشگری» رادیو فرهنگ ضمن بزرگداشت روز گردشگری گفت :با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده در این دوران امیدوارم به شرایط عادی بازگردیم تاصنعت گردشگری دوباره رونق گیرد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری برای همه کشورها گفت: دیپلماسی گردشگری از ضرورت های مهم امروز کشور است و به جرات می توان گفت می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود ، اما علیرغم این ظرفیت متاسفانه در این خصوص کمتر از حضور بخش خصوصی بهره گرفته‌ایم و توجه و همراهی ها در حد شعار باقی مانده است.

وی پرداختن به رویکرد دیپلماسی فرهنگی را امری بسیار با اهمیت دانست و افزود :ورود و توجه بخش خصوصی به این به این بخش می تواند رونقی ‌‌توجه را از حالت شعار به واقعیت بدل سازد.

این کارشناس گردشگری تصریح کرد :ما برای بازگشت به دوران گردشگری نیازمند شروعی دوباره هستیم و باید به مشخصه های فضایی که بعد از این بیماری ایجاد خواهد شد توجه کنیم تا شاهد پیشرفتهایی در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به نمونه‌هایی از بی توجهی به گردشگری و برنامه ریزی های نامناسب در این حوزه افزود:توجه به گردشگری نباید درحد شعار و حرف باشد وباید به ظرفیت و پتانسیلهای بخش خصوصی توجه کرد و اگر برنامه ریزی درستی نباشد به بیراهه میرویم مثلا سرعین اردبیل نمونه توسعه نامتوازن است و امکانات اقامتی در نقاط دیگر اردبیل وجود ندارد و با توجه به مباحث مطرح شده در نشست امروز؛ نتیجه میگیریم که باید نگاه ملی و ویژه ای به گردشگری داشته باشیم.
این پژوهشگر سرمایه گذاری گردشگری و آثار تاریخی افزود :توجه به گردشگری و توسعه این صنعت و توجه به زیرساخت های استانی کار برای یک وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری نیست و این از وظایف اصلی وزارت خارجه نیز میتواند باشد و البته باید امکانات لازم را در اختیار بخش خصوصی بگذاریم و دست بخش خصوصی را باز گذاشته و با تسهیل مسیر فعالیت آنها استفاده از فرصتهای بین المللی و نمایشگاهها را داشته باشیم./رادیو فرهنگ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.