×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۸ شهرستان استان اردبیل درگیر تنش‌های آبی است

به گزارش چشمه لر ؛ سیدحامد‌ عاملی در آیین آغاز عملیات اجرایی تونل جاده خلخال – اسالم، اظهار کرد: در اولین سفر شهرستانی به خلخال، با توجه به اهمیت ویژه محور خلخال به اسالم و مشکلات مختلف آن در فصول سرد سال، مردم شریف شهرستان خلخال به‌صورت جدی مطالبه دیرین خود درباره احداث تونل در جاده خلخال – اسالم را مطرح کردند.

وی افزود: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی برای احداث تونل در جاده خلخال – اسالم، اقدامات لازم جهت تخصیص بودجه در ردیف اعتبارات ملی توسط مسؤولان استانی در دستور کار قرار گرفت و نهایتا منجر به توجه مسؤولان ملی و اخذ مجوز ماده ۲۳ برای آن شد تا امروز پس از سال‌ها انتظار عملیات اجرایی این تونل آغاز شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: مسئله اصلی استان اردبیل، موضوع اقتصاد است که پیشرفت اقتصادی استان نیازمند زیرساخت‌های اساسی بوده و در این حوزه، ارتقای راه‌های مواصلاتی در وهله اول نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

جهش بزرگ در تخصیص اعتبار به استان اردبیل ادامه‌دار خواهد بود

عاملی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های تاریخی جاده‌های استان اردبیل، بیان کرد: میانگین کشوری بزرگراه‌ها ۲۴ کیلومتر است و وضعیت استان اردبیل در این حوزه ۱۱ کیلومتر بوده که طی ۲ سال اخیر، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رفع این عقب‌ماندگی‌ها در دستور کار قرار گرفت و ۵۲ کیلومتر بزرگراه تکمیل شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شاهد یک جهش بزرگی در حوزه تخصیص و تزریق اعتبارات استان اردبیل بودیم به‌طوری‌که نزدیک به ۶هزار میلیارد تومان اعتبارات مختلف به پروژه‌های زیرساختی استان تزریق شد که این عدد در سال‌های قبل از دولت سیزدهم به‌شکل میانگین ۷۵۰میلیارد تومان بود.

انجام برنامه‌ریزی‌های فنی و تخصصی برای رفع تنش‌های آبی استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۸ شهرستان استان اردبیل درگیر تنش‌های آبی است که برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی‌های فنی و تخصصی جهت اجرای یک پروژه بزرگ انجام شده تا مردم استان برای سال‌های آینده در حوزه آب شرب و کشاورزی هیچ‌گونه دغدغه و مشکلی نداشته باشند.

عاملی تشریح کرد: هیچ‌گونه انتقال آبی از سد کوثر در دستور کار نخواهد بود و مردم شریف منطقه از بابت این مسئله دغدغه نداشته باشند و با تدابیر اتخاذشده، چندمیلیون مترمکعب آب در سد کوثر ذخیره‌سازی شد و این اقدام در مقابله با خشک‌سالی سال جاری منطقه در حوزه کشاورزی، بسیار تأثیرگذار بود.

وی اظهار کرد: پروژه کلور – درام شهرستان خلخال که یکی دیگر از مطالبات مردم منطقه است، در دستور کار بوده و جزو برنامه‌های مهم اجرایی در شهرستان خلخال است.

پایان پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.