×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کوره‌های زغال بلای جان جنگل‌های سوها

به گزارش چشمه لر محمود قلیزاده ، در واکنش به تصاویر منتشر شده از تخریب جنگل‌هایی سوها در مدت سه سال گذشته در فضای مجازی اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ گزارش آتش‌سوزی در چند جبهه از جنگل‌های سوها اعلام شد به‌محض دریافت این خبر دستگاه‌های ذی‌ربط به مناطق اعزام شدند و با حضور مأموران منابع طبیعی، نیروهای مدیریت بحران، آتش‌نشانی و نیروی ای بسیج و مردمی با تلاش‌های فراوان آتش خاموش شد.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه آتش‌سوزی در چند حوزه مختلف بود احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها وجود داشت. در بررسی‌های به‌عمل‌آمده در این مناطق که در تصویر ماهواره‌ای نشان می‌داد متوجه کوره‌های زغال شدیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل با بیان اینکه این کوره‌های تولید زغال صرفاً برای معیشت نیست گفت: سوداگران طبیعت با تهیه هیزم و تجارت پرسود از این اقدام قصد تخریب این جنگل‌ها را دارند و اکثر مناطقی که در جنگل‌های سوها و اطراف آن سابقه آتش‌سوزی اتفاق افتاده  عامل اصلی وجود کوره‌های زغال است.

وی تصریح کرد: ترانزیت چوب به استان‌های شمالی و استحصال هیزم و زغال و وجود صنایع چوب در سطح استان از جمله عواملی است که موجب تخریب جنگل‌های سطح استان می‌شوند؛ قطع اشجار در این مناطق سابقه طولانی دارد و پرونده‌های مختلفی برای متخلفین تشکیل شده است.

وی به کمبود نیرو در حوزه جنگلبانی اشاره کرد و گفت: با مساعدت‌های استاندار اردبیل مکاتبات درخواست ۷۳ نفر نیرو جهت حفظ و حراست از جنگ‌ها جذب منابع طبیعی اردبیل صورت‌گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل بحث فرهنگ‌سازی در محافظت از طبیعت را یک اقدام پایدار عنوان کرد و گفت: باید مردم بدانند که منابع طبیعی متعلق به یک شخص و سازمان نیست؛ بلکه این سرمایه‌ها باید به‌عنوان یک میراث به نسل‌های بعدی انتقال یابد و حفظ و حراست از آن وظیفه تک‌تک آحاد جامعه است.

منبع: سبلان ما

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.