×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

به گزارش چشمه‌لر سرعین، شهرام حبیب زاده دردر خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۳۹ بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده‌اند و متاسفانه ۵ مورد فوتی بر اثر شیوع کرونا در سطح استان در مدت یاد شده گزارش شده است.

وی افزود: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب زاده از ترخیص ۱۱۱ بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در مدت یادشده خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۷۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد، وضعیت ۹۳ بیمار وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای ۲۰۹ هزار و ۸۷۰ نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد ۴۴ هزار و ۱۸۳ نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون ۲۵۴ هزار و ۵۳ دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

حبیب زاده از افزایش مراجعین و ازدحام بالای بیماران در مراکز بستری بیماران کرونایی خصوصا در مرکز بستری موقت بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل خبر داد و گفت: از عموم مردم درخواست می شود پروتکل های بهدشاتی را بصورت جدی رعایت کنند چرا که در اکثر مواقع به دلیل کمبود تخت، بیماران مراجعه کننده باید منتظر ترخیص بیماران بهبود یافته باشند.

وی افزود: هر اندازه که تعداد بیماران بستری شده درمراکز درمانی استان افزایش می یابد نتیجتا کیفیت ارائه خدمات نیز کاهش می یابد و کادر درمان دچار خستگی مفرط می شوند؛ لذا توصیه ما به مردم این است که این بیماری را جدی بگیرند و در کاهش ابتلا به کرونا در استان همت به خرج دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: عزاداران حسینی از دسته گردانی و تجمعات بیش از اندازه خودداری کنند و مراسم خود را در کمترین زمان و حتما در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.