×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

عدم اجرای منطقه آزاد اردبیل سرافکندگی بزرگی برای دولت است

به گزارش چشمه لر ؛آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به افتتاح چندین پروژه صنعتی و عمرانی در مناطق آزاد کشور اظهار کرد: این هفته رئیس جمهور ۸۲ پروژه صنعتی و عمرانی مناطق آزاد کشور را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد، آقای رئیسی اظهار داشت هشت هزار نفر در این طرح‌ها مشغول به کار شدند در این جلسه آقای سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گزارشی از اقدامات این شورا در سال ۱۴۰۰ را ارائه کرد و گفت در سال ۱۴۰۰ در مناطق آزاد ۳۶ هزار میلیارد تومان و در مناطق ویژه اقتصادی ۶۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۹ درصد آن توسط بخش خصوصی بوده است با این گزارش هر ایرانی خوشحال می‌شود جز استان اردبیل چه کسی باعث شد که در سال ۱۴۰۰ منطقه آزاد اردبیل که تصویب شده به مرحله اجرا نیاید؟ محرومیت ما از ۳۶ هزار میلیارد را چه کسی جواب خواهد داد؟

وی ادامه داد: ما با این محرومیت به عقب ماندگی خاص در توسعه منطقه آزاد مبتلی می‌شویم چه کسی جواب گو است؟ من در اینجا با صراحت عرض می‌کنم عدم اجرای مصوبه قانونی منطقه آزاد اردبیل سرافکندگی بزرگی برای دولت است آیا ممکن است دولت به ما جواب دهد که این خلاف بزرگ اضاعه حق بزرگ و اهانت به اهالی استان تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟! آقای رئیسی در این نشست از اهمیت گسترش تعاملات با منطقه اوراسیا صحبت کرده و نقش مناطق آزاد را در این باب بسیار مهم دانسته است من می‌گویم آقای رئیس‌جمهور!

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اگر واقعاً به این مطلب اعتقاد دارید پس مهم‌ترین منطقه آزاد را که در آن باب می‌تواند نقش حیاتی داشته باشد چرا معلق گذاشته‌اید؟ آقای رئیس جمهور! آیا می‌دانید هر روز که منطقه آزاد استان اردبیل تعطیل می‌ماند هم استان و هم کشور ضربه جدی می بیند؟ آقای رئیس جمهور! آیا می‌دانید بی مبالاتی دولت در این باب به نفرت و بدبینی متراکم منجر می‌شود؟ آقای رئیس جمهور! استان ما چه گناهی کرده که باید تاوان اختلاف دولت و مجمع تشخیص مصلحت را پرداخت کند؟

آیت الله عاملی با اشاره به تحرکات اخیر رسانه‌ها معاند تصریح کرد: در این چند روز اخیر رسانه‌های مشهور معاند همه به ستاد فرماندهی برای آشوب در ایران تبدیل شده اند آنها با تمام توان و با تمام تکنیک‌ها مردم ما را تحریک می‌کردند عجیب است که داد می‌زدند حذف ارز ترجیحی فاجعه است در حالی که در زمان اجرای ارز ترجیحی در دولت قبلی داد می‌زدند که ارز ترجیحی فاجعه اقتصادی است آنها با این تناقض گویی خودشان را رسوای جهان کردند و برای آنها در میان ملت ما وثوقی نماند آنها آرزو داشتند با به هم ریختن اوضاع داخلی و ضعف حکومت زمینه حمله همه جانبه را فراهم و ایران را به افغانستان لیبی سوریه و عراق و یمن تبدیل کنند و برای همیشه زیرساخت‌های ایران را ویران کنند هنوز طوری نشده این هفته آمریکا و اسرائیل با هواپیماهای پیشرفته آمریکایی مانور مشترک برگزار کردند و اسرائیل گفت می‌خواهیم با هم به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران حمله کنیم! آنها سی سال است که مدام می‌گویند حمله می‌کنیم اما با عدم حمله جایگاه ایران را به شدت بالا می‌برند اسرائیل در طول تاریخ ننگین خود به چند کشور حمله کرده اما قبلاً اطلاع نداده است حالا که به ما اطلاع می‌دهد که می‌خواهم حمله کنم معلوم می‌شود که برای باج گیری در مذاکره هسته‌ای است.

وی گفت: از دستگاه قضائی و از نیروی انتظامی و امنیتی به خاطر مدیریت شایسته در رعایت حرمت و احترام افراد در هفته اخیر و مخصوصاً از همکاری بسیار شایسته اهالی مکرم استان صمیمانه تشکر می‌کنم برخورد کریمانه با معترضین از طرف دستگاه‌های مسئول امنیت جداً جای تحسین است

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه طرح اخیر اقتصادی دولت صیانت از ثروت ملت ما را موجب می‌شود، خاطر نشان کرد: اتفاقات اقتصادی کشورهای همسایه که در هفته گذشته رخ داد نشان داد که ایران در واقع برای کشورهای همسایه یارانه می‌داد! هشت سال تمام ما به آنها یارانه دادیم از دولت در این خصوص تشکر می‌کنیم که از ثروت ملت ما صیانت کامل کرد اما یک نکته مهم داریم با اجرای این طرح مهم اقتصادی قیمت اجناس غیر یارانه بالا رفته و ملت ما را نگران ساخته است با اجرای طرح اقتصادی اخیر قیمت کالاهای غیر یارانه ای متأسفانه در حال صعود است و نظارتی بر آن نیست در حالی که اجرای طرح اقتصادی ربطی به آنها ندارد از دولتمی خواهم این اجناس را به وفور وارد بازار کند و از دستگاه‌های نظارتی مربوط به کالا می‌خواهم با جدیت تمام قیمت این کالاها را کنترل کنند و از ملت عزیز هم می‌خواهم بیش از نیاز خود این گونه کالاها را در خانه انبار نکنند بی صبرانه منتظر اقدامات دولت در خصوص این کالاها هستیم اگر اینها کنترل نشوند اقدامات خوب دولت هم زیر سوال خواهد رفت از دولت محترم می‌خواهیم با درایت و مدیریت در خصوص این محصولات نگرانی‌ها را رفع نماید دولت محترم و همه طراحان اقدام اقتصادی اخیر توجه کنند که اصلی ترین گلایه ملت ما در این طرح در خصوص افزایش غیر عادی کالاهای غیر یارانه ای است.

آیت الله عاملی ضمن تقدیر از سپاه پاسداران گفت: از سپاه معظم از چند جهت تشکر داریم بیش از یک ماه با تمام توان در خصوص طرح اقتصادی اخیر جریان عظیم روشنگری درست کردند دیروز و امروز هم رزمایش بیت المقدس ۱۲ را با شعار محوری “بسیج پاره تن مردم است” اجرا نمودند حجم بسیجیان شرکت کننده در این رزمایش به حدی است که دشمن مجال توطئه و برنامه‌ریزی را از دست می‌دهد در دوران کرونا و در بطن حوادث غیر مترقبه کشورسپاه معظم به همراه بسیجیان و خیرین استثنایی‌ترین مددرسانی را به حادثه‌دیدگان انجام داده است دنیا در حسرت نسخه برداری از چنین توان عظیم مردمی است بدون رهبری آرمانی و اعتقادات دینی نسخه چنین جریانی در هیچ جا شکل نخواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح خدعه های دشمنان در جهت تلاش برای عدم موفقیت طرح اقتصادی دولت افزود: ملت عزیز توجه کند که دشمن در ماجرای اخیر زخم خورده و ناکام است و لذا خود را به هر جا می کوبد و به تعبیر عرب‌ها اخیراً افراد خاص را روانه میدان دواب کرده تا با قیمت بالاتر از مظنه بازار حیوانات را جمع کنند این مورد قطعی است و من به مسئولین مربوط گزارش دادم و حالا خبر رسیده که عده‌ای یا مزدور یا طماع که همیشه از اضطرار ملت سو استفاده می‌کنند به مزارع گندم و جو سرازیر شده‌اند و این محصولات حیاتی را با قیمت بالاتر جمع می‌کنند تا به دولت تحویل داده نشود در اینجا مسئولین هوشیار باشند و کشاورزان هم توجه کنند که بعضی از این خریداران گندم شما را حتی معدوم می‌کنند تا کشور دچار بحران شود از کشاورزان می‌خواهم اینها را حتماً به دستگاه‌های امنیتی و انتظامی معرفی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.