×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

صنعت گردشگری نباید در آب‌تنی سرعین محدود بماند

به گزارش چشمه لر ؛سید عبدالله طباطبایی  در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان افسران بخش اقتصادی کشور هستند و باید مسئولان و دستگاه قضا حمایت همه‌جانبه را از این افتخارآفرینان انجام دهند.

وی با قدردانی از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف حمایت و پشتیبانی‌ها را از بخش تولید انجام دادند، تصریح کرد: در دوران مسئولیت باید فضا را برای حمایت همه‌جانبه مهیا کرد چرا که شیرینی مسئولیت به انجام خدمات مطلوب و رضایت‌بخش برای مردم، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است.

طباطبایی ضرورت توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال را برای کسب روزی پاک و حلال برای جوانان و خانواده‌ها یادآور شد و افزود: کارآفرینان ما در شرایط سخت تحریم و با مشکلات متعدد داخلی در سنگر تولید جهاد مقدسی را در کسب رزق و روزی حلال برای جوانان و گروه‌های سنی مختلف انجام می‌دهند.

وی با انتقاد از تکمیل نبودن زنجیره توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل با هدف برندسازی در عرضه محصولات مختلف خاطرنشان کرد: در حالی که گندم، شیر خشک، شکر و سایر محصولات در این استان تولید می‌شود اما محصولات متعدد با برندهای مختلف با عناوین استان‌های دیگر وارد بازار شده و هیچ خبری از استان اردبیل و برند خاص آن نیست.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بخش گردشگری نیز همین غفلت را دچار هستیم چرا که عده‌ای گردشگری اردبیل را محدود به سرعین و آب‌های گرم آن کردند در حالی که باید در این بخش تنوع ایجاد کرده و جاذبه‌های گردشگری مختلف را برای حضور گردشگران و توریسم داخلی و خارجی مهیا کرد.

وی به نابودی مناطق جذابی همچون شهریری و سایر اماکن تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: باید این اماکن را از وضعیت فعلی نجات داد تا با بهره‌برداری از این فضاهای طبیعی، تاریخی، خدادادی و تنوع‌بخشی به ژئوپارک‌های متعدد همچون فندقلو و سوها بتوان گردشگران را بیشتر به این مناطق جذب کرد.

وی ضرورت خروج کشور را از اقتصاد نفتی و توجه به صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و صنایع بالادستی یادآور شد و اظهار کرد: همچنان پیگیری‌های مسئولان استانی در توسعه صنایع متعدد با بی‌خبری روبه‌روست چرا که به معنای واقعی در عرصه اطلاع‌رسانی از طریق روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها موفق عمل نمی‌کنیم و این ضعف و غفلت را باید هر چه سریع‌تر برطرف کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: باید در بخش تولید و توانمندی استان تبلیغات بیشتری هزینه شود که در این زمینه انتظار داریم تولیدکنندگان و صنعتگران نیز بخشی از منابع درآمدی خود را به حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی اختصاص دهند تا اهالی رسانه و صاحبان جراید بتوانند تبلیغات مناسبی را در سطح ملی انجام دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.