×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرعین، نیر و کوثر در صدر مقاوم‌سازی مسکن روستایی

به گزارش چشمه لر سرعین، فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در روستاها مقاوم‌سازی مساکن روستایی با استقبال خوب روستاییان روبه‌رو شده به طوری که تاکنون ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شده که ۶۱.۵ درصد مساکن روستایی را در استان شامل می‌شود.

وی شهرستان‌های نیر، کوثر و سرعین را تا ۸۰ درصد مقاوم‌سازی مساکن روستایی در صدر اجرای این طرح معرفی کرد و گفت: انگوت، اصلاندوز و مشگین‌شهر نیز با ۴۵ درصد مقاوم‌سازی مساکن روستایی در پایین‌ترین جایگاه قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به افق برنامه ۱۰ ساله برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی اشاره کرد و افزود: هر سال چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی خواهد شد تا در یک برنامه ۱۰ ساله بتوان ۴۰ هزار واحد مسکن را در برابر حوادث غرمترقبه مقاوم کرد.

سبحانی همکاری خوب بانک‌های عامل را در پرداخت تسهیلات با سفته زنجیره‌ای یادآور شد و تصریح کرد: ۶۰ درصد وام‌ها توسط بانک عامل و با همراهی و همکاری خوب مدیران این بانک تاکنون پرداخت شده است.

وی به حمایت‌های این نهاد انقلابی از محرومان و گروه‌های آسیب‌پذیر اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ واحد برای جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی احداث و تحویل داده شده است.

سبحانی در مورد ساخت مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز خاطر نشان کرد: به غیر از اردبیل، سایر شهرهای استان در مجموع شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر قرار گرفتند که تلاش می‌شود در قالب طرح اقدام ملی مسکن و طرح جهش تولید مسکن در این مناطق واحدهای مسکونی را احداث و تحویل متقاضیان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال با واگذاری زمین ساخت بیش از ۴۲۰ واحد شروع شده و در شهرهای کوچک به صورت گروه ساخت احداث ۶۰ واحد در نیر و ۳۰ واحد در سرعین به انجام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به مشارکت بنیاد مسکن در ساخت واحدهای مسکونی در شهرک اندیشه اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار است در این مجتمع نیز ساخت ۹۰۰ واحد با همکاری و مشارکت بنیاد مسکن به انجام برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.