×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امسال سال مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل است

به گزارش چشمه لر ؛ خسرو ناظری امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در دیدار با استاندار اردبیل و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، گفت: امسال سال مهمی برای توسعه گردشگری اردبیل است و ما در دبیرخانه اکو آماده هستیم در تمامی رویدادهای اردبیل ۲۰۲۳ همکاری فعالانه داشته باشیم.
دبیرکل اکو افزود: پایتختی گردشگری کشورهای عضو اکو هر سال توجه بیشتری را جلب می‌کند و کشورها و شهرهای دیگر به دنبال کسب این عنوان هستند که اردبیل با توجه به داشته‌های خود توانسته این عنوان را در سال ۲۰۲۳ داشته باشد.
او افزود: برنامه اول ما در اردبیل ۲۰۲۳ مراسم افتتاحیه رویداد در اردیبهشت ماه است که امیدوارم این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و ما در این برنامه با تمام توان مشارکت می‌کنیم و وزارت خارجه این مورد را به استان اردبیل اعلام کرده است.
ناظری ادامه داد: از تعریف‌هایی که در مورد اردبیل شنیده‌ایم مشتاق حضور در این استان هستیم و بنابر مذاکره‌ای که با سفرای کشورهای عضو داشته‌ایم همه آنها علاقمند هستند که در این مراسم مهم حضور داشته باشند.
دبیرکل اکو همچنین با اشاره به اهمیت این رویداد در توسعه گردشگری کشورهای عضو، گفت: کشورهای عضو اکو به ویژه ایران جذابیت‌های متنوعی از جمله در حوزه میراث‌فرهنگی و طبیعی و البته زیرساخت‌های لازم را دارند و باید برای توسعه گردشگری این کشورها حداکثر تلاش را انجام دهیم.

او همچنین تصریح کرد: اجلاس پنجم وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که اجلاس مهمی برای توسعه گردشگری این کشورها است در شهر اردبیل برگزار خواهد شد و ما در دبیرخانه آمادگی برگزاری این اجلاس را داریم.

جاذبه‌های گردشگری اردبیل در کشورهای عضو اکو معرفی می‌شود

سید حامد عاملی  گفت: با برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به دنبال استفاده حداکثری از این ظرفیت و معرفی جاذبه‌های استان در سطح کشورهای عضو این سازمان هستیم.
استاندار اردبیل افزود: مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و نشست سفرای کشورهای عضو اکو اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و ما علاقمند هستیم که در حاشیه این مراسم مهمانان حاضر جاذبه‌ها و قابلیت‌های اردبیل را ببیند و سفیری برای معرفی اردبیل در کشور خود باشند.
او تاکید کرد: همچنین تلاش می‌کنیم با همکاری دبیرخانه اکو و سفرای کشورهای عضو در طول سال ۲۰۲۳ و در هر کشور یک روز را به معرفی استان اردبیل اختصاص دهیم و با برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری جلسات و برنامه‌ها در این کشورها پتانسیل‌های استان را معرفی کنیم.
عاملی ادامه داد: در دنیای امروز که تنش‌ها زیاد است توریسم و گردشگری کمک می‌کند مخصوصا در کشورهای عضو اکو که به لحاظ فرهنگی نزدیک‌تر هستند در صلح و دوستی زندگی کنیم.
استاندار اردبیل همچنین با اشاره به لزوم افزایش ارتباط‌ها برای توسعه گردشگری، گفت: با همکاری سفارتخانه‌های کشورهای عضو لازم است که در سطح شرکت‌های خدمات مسافرتی و تورگردانان استان اردبیل با کشورهای عضو ارتباطات گسترده‌ای شکل بگیرد و در راستای جذب گردشگران اقدام شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.