×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

کلاف سردرگم سهمیه آرد عشایر مرتفع شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «راه چشمه لر»، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر در دیدار جمعی از عشایر استان اردبیل با وی اظهار داشت: هر کشوری با صنایع تولیدی خود در جامعه جهانی ابراز قدرت می‌کند عشایر از تولید کنندگان مهم مملکت هستند این عزیزان برخی مشکلات را مطرح کردند و تعجب بنده از این مورد است که آیا مسئولان نمی‌توانند حتی آرد را تقسیم کنند؟

وی افزود: سرانه آرد در اصفهان ۶ کیلو و در استان اردبیل ۱۳.۵ کیلوگرم است؛ ولی چگونه می‌شود با این ارقام دوبرابری، بازهم در استان اردبیل مشکل آرد داریم، درحالی‌که تعداد عشایر و مقدار سرانه را دولت اعلام کرده؛ ولی این حلقه مفقوده کجاست.

امام‌جمعه اردبیل گفت: بالاترین درآمد در آخرین حلقه تولید است و بنده در حیرت هستم چرا باید شیری که فراورده‌های متنوعی دارد روی دست عشایر بماند و چرا مسئولان زمینه‌ای فراهم نمی‌کنند تا خود این عزیزان در حوزه فراوری سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: بنده از سپاه استان اردبیل تشکر می‌کنم که در صعب وعبورترین مناطق آبرسانی می کند، خانه‌های بهداشت و مسکن محرومین و راه‌سازیرا در تمامی شرایط جوی به‌خوبی پیش می‌برد.

عاملی اضافه کرد: بنده از سپاه می‌خواهم به مسئله صنایع تبدیلی نیز ورد کند تا یکی از مشکلاتی که همواره کشاورزان و دامداران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند در آینده نزدیک مرتفع شود.

امام‌جمعه اردبیل با بیان اینکه استعدادهای درخشانی در بین عشایر نهفته است اظهار داشت: عشایر فضای سالم تربیتی و علمی برای فرزندان خود می‌خواهند وظیفه دولت ایجاد فضای مناسب برای این عزیزان است؛ زیرا اگر ما به فکر فرهنگ فرزندان خود نباشیم بیگانگان با برنامه‌ریزی که انجام داده‌اند اذهان این عزیزان را به تاراج خواهند برد.

انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.