×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نشست تخصصی «داستان انقلاب» در سرعین برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چشمه لر، درگرامیداشت دهه مبارک فجر نشست تخصصی «داستان انقلاب» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین، اداره کتابخانه های عمومی سرعین و حوزه هنری استان اردبیل در عصر روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۸ در سالن اجتماعات هتل اترک سرعین برگزارشد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام محمود اصغری، امام جمعه سرعین و یاسر محمدپور، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد،  محمود مهدوی، رمان نویس و مدرس کارگاههای داستان گفت: وقوع جنگ دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد ادبیات انقلاب به آن رشد و بالندگی لازم نرسد.

وی افزود: بروز جنگ تحمیلی باعث شد تا ادبیات انقلاب مظلوم واقع شود و داستان‌نویسان فرصت پرداخت به  اتفاقات و وقایع انقلاب را نداشتند و اکثر  نویسندگان به نوشتن داستان‌های جنگ روی آوردند.

مهدوی اظهار داشت: در بخش داستان انقلاب، داود غفارزادگان نویسنده اردبیلی با نوشتن رمان «سنگ اندازان غار کبود» به اتفاقات دوران انقلاب پرداخت و تسلط به ادبیات کهن و نثر سبب شد تا این رمان و دیگر رمان‌های نویسنده خواندنی شود.

این رمان نویس اضافه کرد: در چارچوب داستان شروع و پایان داستان بسیار حائز اهمیت است. بنابراین اثری موفق و مخاطب پسند خواهد بود که  شاهکارترین قسمت آن در بخش اول بیایید.  برای همین پاراگراف اول داستان را پاراگراف طلایی عنوان می کنند و در واقع شروع، دروازه و ورود داستان است.

داستان‌خوانی علیرضا شهامتی پور از داستان نویسان جوان استان و  نویسندگان جوان سرعینی و شعرخوانی رحیم اسدالهی و جهان گلدوست با موضوع انقلاب از دیگر بخش‌های این برنامه هنری بود.

 

نشست تخصصی «داستان انقلاب» در سرعین نشست تخصصی «داستان انقلاب» در سرعین نشست تخصصی «داستان انقلاب» در سرعین نشست تخصصی «داستان انقلاب» در سرعین نشست تخصصی «داستان انقلاب» در سرعین نشست تخصصی «داستان انقلاب» در سرعین

 

انتهای پیام/ت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.