×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

موزه مطبوعات در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
میلاد آتشگاهی پور

به گزارش چشمه لر سرعین، به نقل از فارس، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که صبح امروز در محل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بین این مجموعه و خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل به امضا رسید، موزه مطبوعات استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این خصوص گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده موزه مطبوعات استان اردبیل در محل عمارت دارالارشاد (مدرسه پورسینای سابق) واقع در بقعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه رسانه در توسعه استان افزود: به منظور آشنایی عموم شهروندان، گردشگران داخلی و خارجی و جوانان و نوجوانان با تاریخ روزنامه‌نگاری و مطبوعات در استان اردبیل این موزه راه‌اندازی می‌شود.

نادر فلاحی با اشاره به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار داشت: در راستای اقدامات انجام یافته به منظور معرفی گردشگری استان اردبیل در سطح ملی و بین‌‌المللی، استان اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است و از فعالان رسانه‌ای استان انتظار داریم در برجسته‌سازی پتانسیل‌های گردشگری اردبیل گام‌های موثری بردارند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل نیز اظهار داشت: یکی ازچالش‌های اساسی کشورهای درحال توسعه در برخورد با پدیده جهانی‌شدن و مواجهه با فرهنگ جدید، از خود بیگانگی فرهنگی و بحران هویتی است.

وی ضمن قدردانی از تعامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در راستای راه‌اندازی موزه مطبوعات استان افزود: زنده نگه‌داشتن آثار فرهنگی به جا مانده از پیشینیان می‌تواند درتقویت هویت فرهنگی جامعه نقش بسزایی ایفا کند و امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل سازنده، شاهد تسریع در توسعه فرهنگی استان اردبیل باشیم.

سیدمصطفی جمشیدی گفت: ارائه نسخه‌های قدیمی مطبوعات و نشریات، دوربین‌ها و لوازم عکاسی و چاپ عکس، عکس‌های قدیمی با موضوع مطبوعات و همچنین لوگوها، سرلیست پیشگامان حوزه روزنامه‌نگاری استان و ابزار و ادوات مرتبط با موضوع روزنامه‌نگاری در موزه مطبوعات استان اردبیل در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.