×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مراکز درمان و داروخانه ها استان اردبیل تا ۱۲شب دایر می شوند

به گزارش چشمه لر ؛ سید حامد عاملی در پنجاه و دومین جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل اظهار کرد: طبق مصوب ستاد کرونا همه داروخانه ها و درمانگاه هایی که شبانه روزی نبوده می توانند به مدت دو هفته ۱۶ ساعت به شهروندان خدمات ارایه دهند.

وی با بیان اینکه سویه جدید امیکرون با انتشار شیوع پنج برابر نسبت به دلتا جامعه را تهدید می کند افزود: شاید عده ای عادی انگاری کنند که این سویه بستری و مرگ و میر پایینی داشته باشد اما طبق نظریه متخصصان احتمال میزان تلفات آن به مثابه پیک های گذشته خطرناک باشد و نباید نسبت به موضوع بی مسوولیت و بی احساس باشیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه صدا و سیما و رسانه های گروهی وظیفه سنگینی در تنویر افکار عمومی دارند بیان کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در آگاهی دهی به مردم نقش اساسی دارد و متخصصان امر باید با حضور در رسانه ها نسبت به حساسیت موضوع مردم را آگاه کنند.

وی مدیریت مراکز دارای تجمع بیشتر را مورد تاکید قرار داد و افزود: محدودیت هوشمند سطح استان باید نسبت به رنگ بندی و به تناسب وضعیت اعمال شود، مردم و دستگاه های اجرایی به چارچوب های قانون پای بند باشند.

این مسوول ادامه داد: مدیران بانکها نسبت به مجموعه های تحت امر خودنظارت کافی داشته و اعمال پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و مراجعین نیز باید با رعایت پروتکل های بهداشتی کارهای بانکی را انجام دهند و در کارخانه های تولیدی هم صاحبان صنعت احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

استاندار اردبیل پیشگیری را بهتر از درمان بر شمرد و گفت: بهترین زمان رعایت دستور العمل ها و مقابله با شیوع سویه جدید در نقاط مختلف از جمله مراکز پرتراکم، بانکها، دفترخانه ها، مدارس، دانشگاه ها ، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، مراکز خدماتی، ورود و خروج گمرک بیله سوار و سایر نقاط است که اگر کمی جدی تر توجه شود تا آخر سال این پیک با کمترین تلفات و تهدید سپری می شود.

عاملی از مردم استان خواست در آستانه عید نوروز نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خرید خود را انجام دهند و در کنار آن سازمان صمت و اتاق اصناف نیز نظارت بیشتر نسبت به صنوف متخلف اعمال کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل افزایش مراکز تجمیعی را خواستار شد و گفت: تقویت مراکز واکسیناسیون، نظارت بیشتر صنوف، رعایت پروتکل ها در مراسم دارای مجوز، پرهیز از دوره همی ها، اطلاع رسانی و هشدار در رابطه با پیک ششم، رعایت دستور العمل محدودیت ها بر اساس رنگ بندی ها و از همه مهمتر احساس مسوولیت نسبت به فرزندان و دانش آموزان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.