×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مجوز صادرات ۱۰ هزار تن سیب‌زمینی از اردبیل صادر شد

به گزارش چشمه لر، نادر تقی‌زاده صبح امروز در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر ۹۰ درصد کشت سیب‌زمینی در استان اردبیل با هدف بهره‌وری بیشتر به سیستم آبیاری مدرن تجهیز شده و در این زمینه امسال ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در دشت اردبیل تولید و روانه بازار می‌شود که انتظار می‌رود سال آینده این میزان به یک میلیون تن برسد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی استان به عنوان اولویت مهم و اساسی است گفت: سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی یک پنجم نیاز کشور را تامین می‌کنند و با توجه به اینکه متوسط تولید سیب‌زمینی در هر هکتار در دشت اردبیل ۴۰ تا ۴۵ تن است به دنبال ایجاد شرایط مستعد برای صادرات به استان‌های دیگر و سایر کشورهاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید بذر بومی متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی اردبیل باید مورد توجه واقع شود و کشت محصولات کشاورزی را با وضعیت آب و هوایی استان در نظر بگیریم که این ارقام متنوع با روش‌های علمی و ب صورت کشت بافت تولید در اختیار زارعان دشت اردبیل قرار داده می‌شود.

تقی‌زاده بیان کرد: در حال حاضر با کمبود سردخانه و انبار فنی نگهداری سیب‌زمینی مواجه هستیم و با توجه به اینکه حدود ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان و مازاد بر مصرف بودن ۶۵۰ هزار تن از تولیدات ملموس است باید در این زمینه نیازمندی‌ها را با مدیریت استفاده بهینه مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اردبیل و رفع مشکلات صادرات و گمرکی در استان به خصوص در مناطق سیب‌زمینی‌خیز کشور مشهود است که به همین منظور درصدد رفع مشکل تعهد ارزی، عوارض صادرات و مشکل کرایه حمل و نبود مشوق‌های لازم در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مجوز صادرات ۱۰ هزار تن سیب‌زمینی به کشورهای همسایه صادر شد و در حال حاضر نیز با توجه به شرایط موجود به دنبال تامین و ارتقای امنیت غذایی کشور هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.