×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

قیمت زولبیا و بامیه در اردبیل اعلام شد

به گزارش چشمه لر ؛

مسعود ناصری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هرچند در سایر استان‌ها و حتی تهران قیمت زولبیا و بامیه بین ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان اعلام شده است اما ما در سه درجه عرضه زولبیا و بامیه را در ایام ماه مبارک رمضان انجام می‌دهیم که همشهریان به قیمت مصوب در خرید خود توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: زولبیا و بامیه در قنادان ممتاز استان هر کیلو به نرخ ۱۰۰ هزار تومان، قنادان درجه یک ۹۰ هزار تومان و درجه دو نیز ۸۰ هزار تومان اعلام می‌شود که این رقم با قیمت اعلام شده سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

رئیس اتحادیه قنادان استان اردبیل گفت: هرچند مواد اولیه نظیر شکر و نارگیل قیمت سرسام آوری پیدا کرده و در یک هفته اخیر ۵ هزار تومان به نرخ هر کیلو شکر افزوده شده و نارگیل نیز به نرخ ۱۵۵ هزار تومان رسیده است اما قنادان سعی دارند با کم کردن سود خود جلب رضایت مشتریان را انجام دهد.

ناصری راد ادامه داد: با همکاری سازمان صمت قیمت نهایی تولید شیرینی در تنوع خاص برای جلب رضایت اقشار نیازمند پایین‌تر از قیمت سایر مناطق اعلام شده تا در آستانه عید نوروز و ماه رمضان مردم نیازمندی خود را تأمین کنند.

فروش تکی شیرینی در اردبیل نداریم

رئیس اتحادیه قنادان استان اردبیل با بیان اینکه به طور متوسط قیمت شیرینی در اردبیل بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان اعلام شده است، تصریح کرد: این نرخ در سایر استان‌ها بسیار بالاتر است و همکاران ما سعی دارند به تناسب درآمد مردم و وضعیت معیشتی آنها حتی نرخ خود را در برخی از شیرینی‌ها نظیر کیک یزدی تا ۵۰ هزار تومان پایین بیاورند تا امکان تهیه شیرینی برای همه خانوارها فراهم آید.

ناصری راد افزود: هرچند در تهران و سایر استان‌ها به دلیل شرایط سخت معیشتی مردم فروش تکی و دانه‌ای شیرینی را شاهدیم اما در اردبیل این نوع فروش بسیار اندک است چرا که به تناسب وضعیت مردم ما در مناطق مختلف شهر فروش شیرینی را با قیمت‌های متفاوت شاهد هستیم.

وی در مورد عرضه شیرینی از سوی برخی واحدهای صنفی فاقد پروانه نیز گفت: مشکل ما در گذشته تولید بی قاعده شیرینی خانگی بود که ما در حال حاضر با صدور پروانه برای بانوان هنرمند شیرینی پز این مشکل را برطرف کردیم.

رئیس اتحادیه قنادان استان اردبیل اظهار کرد: فعالان این عرصه بعد از گذشت ۳ تا ۶ ماه می‌توانند پروانه کسب دریافت کرده و به صورت قانونی فعالیت خود را انجام دهند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.