- 08 دی 1400
- کد خبر 15817
- پرینت
به گزارش چشمه لر سرعین، رضوان باقلاچی ظهر امروز در جلسه توجیهی طرح مدرسه خلاق و اجتماعی با مشارکت دفاتر تسهیلگری محلات اظهار کرد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیتهای کارشناسان فعال در دفاتر تسهیلگری برای اجرای فعالیتهای اجتماعی مدارس است.
وی با بیان اینکه از هرگونه موازی کاری با فعالیتهای مدارس در این خصوص پرهیز می شود، افزود: دفاتر تسهیلگری دارای ظرفیتهای کارشناسی در حوزه های حقوقی، شهرسازی، مددکاری و اقتصادی هستند که آماده خدمت رسانی به اولیای دانش آموزان در قالب این
طرح هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اجرای طرح مدرسه کانون تربیت محله از سوی آموزش و پرورش، اجرای طرح مدرسه اجتماعی را همراستا باهم دانست و خواستار مشارکت و همکاری تسهیلگران محلات با مدیران مدارس در اجرای این طرحها شد.
وی تصریح کرد: طرح مدرسه خلاق و اجتماعی با هدایت توسعه محلی مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار با همکاری دفاتر تسهیلگری و آموزش و پرورش به صورت پایلوت در سه منطقه اجرا می شود.
باقلاچی گفت: دفاتر تسهیلگری با هدف احصا مشکلات محلات و همکاری برای رفع آن ها در محلات از سال ۹۸ در محلات کم برخوردار شهر اردبیل ایجاد شده اند.
باقلاچی افزود: تلاش می شود با جلب حمایت های دولتی این دفاتر در محلات کم برخوردار سایر شهرستان های استان نیز دایر شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح تربیتی در مدرسه و توجه به فعالیت های تربیتی و پرورشی در مدارس ، اجرای طرح مدرسه اجتماعی را هم راستا با طرح مدرسه کانون تربیت محله عنوان کرد.
احمد ناصری افزود: در آموزش و پرورش به تمام جنبه های تعلیم و تربیت در قالب طرح های مختلف و استفاده از ظرفیت های سایر دستگاههای مرتبط توجه شده است.
وی گفت: مدیران مدارس در راستای اجرای طرح های تربیتی و پرورشی می توانند از ظرفیت کارشناسان و تسهیلگران محلات استفاده کنند.
انتهای پیام/آ