- 13 خرداد 1404
- کد خبر 19428
- پرینت

به گزارش راه چشمه لر؛ مرتضی طاهریفرد با گلایه از سهلانگاری برخی شهروندان نسبت به امنیت حساب بانکی خود اظهار داشت: متأسفانه باوجود اطلاعرسانیهای گسترده و آموزشهای صورت گرفته، همچنان شاهد قربانی شدن برخی افراد در کلاهبرداریهای سایبری و تشکیل پروندههای متعدد قضایی هستیم.
وی با اظهار اینکه رسیدگی به شکایات در موارد مشابه بهدلیل پیچیدگیها و ماهیت فضای سایبر با دشواریهای خاص و بعضا بدون نتیجه مطلوب مواجه است، همگان را به هوشیاری بیش از پیش در قبال فناوریهای مورد استفاده فراخوانده، ادامه داد: سهلانگاریهای افراد در کاربری فضای مجازی موجب تحمیل هزینه به دستگاه قضایی و مرجع انتظامی و ضابطین است که بهنوبه خود، تضییع حقوق عمومی بهلحاظ اتلاف هزینه دستگاهها در رسیدگی به موضوعات شخصی و جزیی بهجای پرداختن به مسائل مهم و سرنوشتساز و عمومی است.
معاون پیشگیری دادستان مرکز استان اردبیل بار دیگر با تشریح شگردهای کلاهبرداریهای اینترنتی، هک گوشی و ارسال پیام درخواست وجه به مخاطبین را یکی از شگردهای رایج مجرمین سایبری دانست و تأکید کرد: در صورت دریافت پیام درخواست وجه از نزدیکان خود، قبل از هر گونه اقدام حتما باید تأییدیه تلفنی أخذ شود.
طاهریفرد گفت: بیتوجهی به سرشماره و متن پیامهای جعلی با عنوانهای مختلف مانند «ابلاغیه و شکایت علیه شما» و کلیک بر روی لینکهای ارسالی که موجب هک گوشی و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان میشود نیز از جمله علتهای شناسایی شده در تشکیل پروندههای قضایی و شگرد کلاهبرداران در سرقت اطلاعات بانکی است.
انتهای خبر