×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سطحی نگری روزنامه‌نگار اجتماعی عامل مطالبات پوپولیستی است

به گزارش چشمه لر ؛محمد زینالی ظهر امروز  در نشست موضوعی «روزنامه‌نگاری اجتماعی» اظهار داشت: ما در حال گذر از جامعه شفاهی به جامعه مکتوب هستیم. روزنامه‌نگاری اجتماعی هم نقشی ویژه در جامعه جدید دارد. چون با ایجاد دیالوگ و فضای نقد، حافظه جمعی را پربارتر می‌کند.

وی با انتقاد از نگاه سطحی فعالان حوزه رسانه به مسائل اجتماعی افزود: مستندنگاری و ثبت آنچه در بطن جامعه روی می‌دهد حائز اهمیت است اما نباید فقط به ثبت وقایع و انتشار اخبار بسنده کرد. متاسفانه روزنامه‌نگاری اجتماعی در جامعه ما در سطح هشدار مانده و نتوانسته به درک و پرداخت عمیق برسد.

این جامعه‌شناس ادامه داد: وقتی روزنامه‎نگار اجتماعی آمار خام و نگران‌کننده را در اختیار افکار عمومی قرار داده و از موضوع می‌گذرد، مساله اجتماعی به مساله عاطفی تبدیل می‌شود. روزنامه‌نگار اجتماعی با نگاه سطحی به مسائل اجتماعی و ماندن در سطح هشدار، زمینه استفاده به نفع گروه‌های سیاسی، تشویش اذهان عمومی و طرح درخواست‌ها و مطالبات پوپولیستی از سوی مردم را فراهم می‌آورد.

زینالی خاطرنشان کرد: مساله اجتماعی نیازمند مداخله جدی و تخصصی است و فعالان رسانه حین ورود به آن باید از ظرفیت صاحبنظران و متخصصان استفاده کنند تا ناخواسته به تشدید مسائل جامعه، دامن نزنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.