×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سرعین به شهر سوت و کور تبدیل شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  چشمه لر سرعین، به نقل از بازار: به دنبال شیوع بیماری کرونا، در ۹ ماه اخیر صنعت گردشگری بیشترین ضربه را از تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی دیده است به طوریکه فعالان این عرصه اغلب با تغییر شغل به دنبال کسب درآمد از محل دیگری هستند.

اغلب هتل‌ها و آبگرم‌های سرعین، مشگین‌شهر و دیگر مناطق گردشگری استان اردبیل در حال تغییر کاربری هستند و فعالان این عرصه به ویژه تورگردان‌ها به دنبال بیکاری چند ماه گذشته در صدد پیدا کردن شغلی جدید هستند.

در این اوضاع و احوال سخت کرونا که هیچ حمایتی از فعالان عرصه گردشگری نمی‌شود و به نظر می رسد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دست روی دست گذاشته و هیچ اقدامی اساسی در حمایت از فعالان این عرصه انجام نمی‌دهد و تنها در این ۹ ماه به وعده و وعیدهایی بسنده کرده که هیچ نتیجه‌ای در عمل در جهت حمایت از فعالان عرصه گردشگری به همراه نداشته است.

فعالان حوزه گردشگری تاکنون ریالی حمایت از مسئولان کشوری و استانی دریافت نکرده اند
مدیرعامل جامعه صنفی تأسیسات اقامتی استان اردبیل با وخیم خواندن اوضاع صنعت گردشگری در سطح استان به ویژه شهر سرعین اظهار کرد: شهر سرعین در این ۹ ماه به وضعیت حادی گرفتار شده و به نظر می‌رسد آوار کرونا بر سر گردشگری بیش از هر زمان دیگر بدبختی‌ها و نگونبختی‌ها را دو چندان کرده است.
جعفر بذری با بیان اینکه عمده این خسارت متوجه صاحبان هتل‌ها، ‌ مراکز اقامتی و آبدرمانی‌ها بوده است، تصریح کرد: حتی فعالان این عرصه عطای کار در این حوزه را به لقائش بخشیده‌اند و دیگر حاضر نیستند در این بخش فعالیتی را انجام دهند.

وی برآورد خسارت در این بخش را میلیاردی اعلام کرد و گفت:‌ در کنار بیکار شدن نیروی انسانی، بسیاری از سرمایه‌ها در حال استهلاک و از بین رفتن هستند و به نظر می‌رسد خسارت وارده به این زودی‌ها قابل جبران نباشد.

مدیرعامل جامعه صنفی تأسیسات اقامتی استان اردبیل افزود: با تشدید وضعیت کرونا و اعمال محدودیت‌ها در انجام سفرها و سایر تدابیر مسئولان کشوری، آنچه که به آن توجهی نمی‌شود فعالان حوزه گردشگری است که تاکنون ریالی حمایت از مسئولان کشوری و استانی ندیدند و اگر هم صحبتی می‌شود تنها در حد شعار و بیان مطلب باقی‌ مانده است.

بذری اظهار کرد: ما دیگر نمی‌توانیم پاسخی را برای فعالان این عرصه بدهیم و هر روز شرایط برای فعالان بخش صنعت گردشگری سخت و سخت‌تر شده و تنگناهای به وجود آمده فعالان این بخش را به معنای واقعی رنج می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد دولت و متولیان بخش گردشگری باید یک حمایت همه‌جانبه را از صنعت گردشگری داشته باشند که عمده این حمایت‌ها باید به صورت بلاعوض و یا تسهیلات ارزان قیمتی باشد تا فعالان این بخش بتوانند تنها بخشی از خسارت وارده را جبران کنند.

بذری اضافه کرد:‌ در حال حاضر تمامی مجموعه‌های گردشگری در این شهرستان و تأسیسات فعال تعطیل شده و به هیچ وجه هیچ فعالیتی را در حوزه گردشگری و برنامه‌های متناسب با تحول در این بخش شاهد نیستیم.

بعید است خسارت فعالان تأسیسات گردشگری جبران شود
رئیس هیئت مدیره سرمایه‌گذاران آب‌های گرم معدنی استان اردبیل نیز با انتقاد از عدم حمایت مسئولان امر از فعالان بخش گردشگری در ۹ ماه اخیر اظهار کرد: دولت در این ۹ ماه تنها به شعار بسنده کرده و هیچ حمایت عملی را از فعالیت‌ها در این بخش شاهد نیستیم.

رضا آستانی تصریح کرد: تمامی صاحبان آب‌های گرم معدنی در این شهرستان بیش از ۹ ماه است که تعطیل شده و هیچ خدماتی را ارائه نمی‌کنند چرا که گردشگری وجود ندارد که بخواهیم نسبت به فعالیت این مجموعه‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: سال سختی را فعالان این بخش سپری می‌کنند و به نظر نمی‌رسد در ماه‌های آینده امیدی به بازگشایی مجموعه‌های آبدرمانی باشد و به نظر می‌رسد فعالان این بخش بیشتر در صدد ایجاد فرصت‌های اشتغال دیگری هستند تا بخشی از ضرر و زیان شکل‌ گرفته را جبران کنند.

رئیس هیئت مدیره سرمایه‌گذاران آب‌های گرم معدنی استان اردبیل از مسئولان استانی و کشوری خواست به هر نحوه ممکن فعالان بخش گردشگری را مورد حمایت قرار دهند و بیش از این به ناامیدی تلاشگران این عرصه دامن نزده و به نوعی با ایجاد تسهیلات مناسب دلگرمی به فعالیت‌های این بخش ببخشند.

شهر سرعین در حال حاضر به تعطیلی صد درصد کشیده شده است
فرماندار شهرستان سرعین نیز از وعده تأمین تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان صنعت گردشگری در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد:‌ بنا به اظهارات وزیر میراث فرهنگی و گردشگری قرار است ۱۶۰ میلیون تا ۹ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و تنفس شش ماهه به فعالان این بخش پرداخت شود که در صورت تحقق این امر بخشی از مشکلات و خسارت وارده به این حوزه رفع خواهد شد.

حسن‌پور اضافه کرد: به معنای واقعی شهر سرعین در حال حاضر به تعطیلی صد درصد کشیده شده و در هشت ماه گذشته از سال ۹۹ کمترین فعالیت را در حوزه گردشگری شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با درک مشکلات فعالان این بخش که کرونا بیشترین ضرر و زیان را متوجه آنها کرده است، در تلاش هستیم تا به نوعی زمینه حمایت عملی را از فعالان بخش گردشگری فراهم کرده تا تأسیسات این حوزه اعم از هتل‌ها و آبدرمانی‌ها به نوعی جبران شود.

با همه تفاسیر این روزها صنعت گردشگری اردبیل حال و روز خوشی ندارد و انتظار می رود حمایت از فعالان این صنف، نمود واقعی و عملی پیدا کند.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.