×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

زمین های سرعین در دامنه سبلان سند دار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیچشمه لر سرعین، شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: برای تثبیت حاکمیت دولت ودر راستای رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصه های منابع طبیعی سند دار شدن عرصه های منابع طبیعی  با جدیت دنبال می شده و بدین منظور منابع طبیعی با کمک دستگاه قضایی و اداره کل  ثبت استان به جد این امر را شروع کرده که در مرحله کاداستر است.

وی افزود: این اداره کل با همکاری  اداره کل ثبت  استان به  تمامی شهرستانها مراجعه کرده و اخیرا هم در شهرستان خلخال و مشگین شهر با حضور کارشناسان ثبت ورییس ثبت شهرستان جلسات مشترک برگزار شد تا کلیه موانع و مشکلات در راستای سند دار شدن اراضی و منابع حل شود.

وی ادامه داد: ثبت منابع ملی تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است به طوری که در مرحله اول اراضی شش دانگ ملی در اولویت هستند و همچنین اراضی که مطابق ماده ۵۴ رفع تداخل به رسمیت شناخته شده در حال حاضر سند دار می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: اخیرا سند دار شدن کوه سبلان را آغاز کرده ایم و شهرستان های سرعین، نیر و مشگین شهر که در دامنه سبلان قرار گرفته اند تمام مراحل ثبت را به اتمام رسانده اند ودر مرحله اخذ سند به این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: قله سبلان با ۷۰۰ هکتار مساحت سند دار شدکه شامل هفت ییلاق است که سند آن رسما صادر شده است  و به محض سند دار شدن دامنه های آن  دریک مراسم  از سند قله سبلان با حضور رییس دادگستری و رییس ثبت استان رونمایی خواهد شد.

هدایت تشریح کرد: تا ۲۰ روز آینده تمامی ییلاقات  نیز سند دار خواهد شد که این امر منجر به جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی شده و به نوعی حالت حفاظتی از منابع طبیعی استان خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این روند در شهرستانها نیز ادامه دارد ودر منطقه بز قوش خلخال و در قشلاقات نیز مراحل ثبت انجام شده و به زودی در دو شهرستان جشن انفال گرفته خواهد شد./موج

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.