×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

رئیسی: پیام رای مردم در انتخابات تحول خواهی و عدالت طلبی بود/ تحریم ها علیه ملت ایران باید لغو گردد

به گزارش چشمه لر سرعین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، گفت: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی، مشارکت سیاسی و مردم سالاری در تاریخ کشورمان به ثبت رسانید.

رئیس جمهور تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی، دراصل ششم، همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم دانسته است.

وی ادامه داد: اینک در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ بار دیگر اراده ملت تجلی پیدا کرد. مردم برای پیمودن مسیرنورانی انقلاب عزمی راسخ دارند. پیام رای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، پیام تحول خواهی و عدالت طلبی بود. ما مدافع واقعی حقوق بشر و حقوق انسان هستیم و سکوت در برابر ظلم، جنایت و تجاوز به حقوق انسان‌های بی‌گناه و بی دفاع را قبول نداریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: ظلم و جنایت چه در قلب اروپا و آمریکا باشد چه در آفریقا و چه در یمن و سوریه و فلسطین، ما در کنار مظلوم خواهیم بود و در داخل هم، مردم و جوانان این مرز و بوم، از ما می‌خواهند که صدای مستضعفین و ولی نعمتان انقلاب باشیم.

رئیسی خاطر نشان کرد: لازمۀ تحول، نقدپذیری و تکریم نخبگان و صاحب نظران است. از مردم عزیز استدعا دارم  که به عنوان مصلحان دولت عمل کنند و خدمت‌گزاران خود را از پیشنهادها و انتقاداتی که دارند بهره‌مند سازند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما به حضور مردم در صحنه و همدلی و همکاری قوای سه گانه، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح نیاز داریم. با توجه به شرایط ویژه کنونی، دولت، مجلس و قوه قضائیه، می‌بایست بیش از پیش با یکدیگر همراهی و تعامل داشته باشند و در مسیر خدمت به مردم، از هیچ فرصتی دریغ ننمایند.

وی بیان داشت: مردم می‌خواهند که با رفع تنگناها و معیشت؛ سفره آنها را بهبود ببخشیم و نشاط ملی و شور اجتماعی را در جامعه بگسترانیم. دولت برخاسته از اراده  ملت، برای تامین منافع مردم و اجرای عدالت، خواهد ایستاد و در این مسیر، خستگی ناپذیر، به پیش خواهد رفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد، از طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند حمایت خواهیم کرد. جمهوری اسلامی ایران ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.