×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

در تابستان به کجای ایران سفر کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چشمه لر سرعین، اگر برای سفر تابستانی در ایران به‌دنبال جایی با آب‌وهوای معتدل و خنک هستید تا از گرمای تابستان به آن‌ پناه ببرید، علاوه‌بر شمال، مقاصد متعددی در گوشه‌وکنار کشور برای این سفر مناسب هستند.

اردبیل دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل است و ازهمین‌رو بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان به‌شمار می‌رود. آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی جزو میراث جهانی یونسکو، دریاچه شورابیل، مسجد جامع اردبیل، رودخانه بالیقلو چای و جنگل فندق‌لو از جمله جاهای دیدنی اردبیل هستند که گردشگران می‌توانند در سفر تابستانی خود از آن‌ها دیدن کنند. چشیدن غذاهای معروف اردبیل نظیر آش میوه، آش دوغ و باستیرما پلو نیز هیجان این مسافرت را دوچندان خواهند کرد.

سرعین شهری با چشمه‌های همیشه جوشان در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل است که به‌خاطر هوای مطبوعش، از خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان محسوب می‌شود و گردشگران از بخش‌های مختلف ایران برای آب‌درمانی و همچنین فرار از گرمای تابستان به آنجا سفر می‌کنند. حلوای سیاه، عسل معروف سرعین، گلیم، آش دوغ، کره و سرشیر از خوراکی‌های لذیذ این خطه از اردبیل هستند که بدون چشیدن طعم آن‌ها، سفرتان به سرعین کامل نخواهد شد. علاوه‌بر آبگرم‌های سرعین، سری هم به سایر جاهای دیدنی آن مثل روستای آلوارس، روستای شایق، روستای کنزق و آتگشاه، تپه آناهیتا، دهکده صخره‌ای ویند کلخوران و… بزنید.

 

انتهای پیام/آ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.