×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ایجاد سایت موزه دستکند کنزق اقدامی تاثیرگذار در خروج سرعین از گردشگری تک بعدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چشمه لر ؛ نادر فلاحی اظهار کرد: راه‌اندازی سایت موزه دستکند محوطه باستانی کنزق سرعین نقش و تاثیر بسزایی در خروج گرشگری این شهرستان از حالت تک‌بعدی دارد و از اقدامات مهم در مسیر رونق گردشگری در سرعین است.
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اقدامات در محوطه باستانی کنزق بیان کرد: از جمله اقدامات در این محوطه ثبت روستای باستانی و دست‌کندهای کنزق سرعین در لیست پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی است که اقدامی بزرگ در مسیر توسعه این محوطه باستانی و تسریع در اقدامات مرمتی با تعریف ردیف بودجه‌ای ویژه برای آن می‌شود.
وی افزود: محوطه باستانی کنزق که دارای معماری منحصر بفرد دست‌کند است٬ با کاوش، ساماندهی و بازگشایی غارهای آن، پازل گردشگری سرعین تکمیل و از تک‌بعدی بودن خارج شده است.
فلاحی ادامه داد: در حال حاضر سرعین با دارا بودن پایگاه ملی کنزق در کنار آب‌های گرم معدنی، پیست‌های اسکی، تاسیسات اقامتی، مجموعه‌های تفریحی، طبیعت بکر و دست‌کندهای تاریخی پکیج کامل گردشگری به شمار می‌رود.
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ثبت کنزق به عنوان پایگاه ملی سبب شده تا اقدامات در راستای احیای این محوطه تاریخی با سرعت بیشتری انجام و نمایشگاه دستکند در محوطه تاریخی کنزق ایجاد شود.
وی عنوان کرد: سنگفرش مسیر دسترسی به غارهای کنزق، مرمت بزرگترین دستکند کاوش‌شده٬ استحکام‌بخشی دستکندهای کاوش‌شده٬ چاپ تابلوهای معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان و راه‌اندازی نمایشگاه دستکندهای بزرگ و کوچک و تهیه پیش طرح تعیین عرصه و حریم محوطه تاریخی کنزق از جمله اقداماتی است که در این محوطه و پایگاه ملی انجام شده است.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.