×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اقدامات مثبت دیوان محاسبات در سال‌های اخیر/مردمی بودن دستگاه‌های نظارتی یک ضرورت است
میلاد آتشگاهی‌ پور

به گزارش پایگاه خبری چشمه لر به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در دیدار با سرپرست دیوان محاسبات استان اردبیل، اظهار کرد: دیوان محاسبات بعنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی باید در امور و اقدامات خود مقتدرانه و به دور از هرگونه نگاه‌های سیاسی و جناحی عمل کند.

وی با اشاره به اقدامات اخیر دیوان محاسبات، افزود: مردمی بودن دستگاه‌های نظارتی یک ضرورت است که دیوان محاسبات در مدیریت کنونی به این موضوع مهم توجه ویژه داشته است.

امام جمعه اردبیل گفت: ارائه گزارشات سالانه بودجه به مجلس از اصلی ترین وظایف سازمانی دیوان محاسبات است که امسال شاهد بودیم با تلاش جهادی، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰، شش ماه زودتر از موعد مقرر قانونی ارائه شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: ارسال گزارش تفریغ بودجه زودتر از موعد، تهیه و ارائه لایحه بودجه توسط دولت از ایجاد فساد مالی و انحرافات بودجه جلوگیری کرده و برای تنظیم بهتر بودجه‌ سال بعد کمک شایانی می‌کند.

در ادامه عقیل شکری سرپرست دیوان محاسبات استان اردبیل ضمن ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و اقدامات این دستگاه در استان، گفت: دیوان محاسبات وظیفه نظارت و حسابرسی بر دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند را برعهده دارد که در تلاش هستیم برای صیانت از بیت المال، گلوگاه‌های فساد و مشکلات مالی احتمالی را شناسایی کرده و در این خصوص اقدامات لازم پیشگیرانه را انجام دهیم.

شکری تصریح کرد: سامانه ارتباط مردمی ۱۹۸ یکی از اقدامات دیوان در راستای شعار دیوان فناورانه مردم پایه با هدف نظارت مردمی بر عملکرد مالی دستگاه‌های دولتی و افزایش تعامل دوسویه دیوان و مردم طراحی و عملیاتی شده است.

در پایان آیت الله عاملی ضمن قدردانی از اقدامات مثبت دیوان محاسبات، خواستار دعوت از دکتر بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور برای حضور در استان اردبیل شد.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.