×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزایش آمار طلاق در اردبیل نگران کننده است

به گزارش چشمه لر سرعین،

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار سبلان ما، اظهار داشت: متاسفانه میانگین طلاق در استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است و در سال جاری هم شاهد افزایش ۱۲ درصدی طلاق در استان بوده‌ایم.

وی روند افزایشی آمار طلاق در استان اردبیل را نگران کننده توصیف کرد و افزود: عوامل متعددی در افزایش طلاق دخیل هستند که بایستی توسط دستگاه‌های متولی به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و با برنامه‌ریزی منظم در جهت کاهش این پدیده شوم اقدام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل کارنامه دستگاه‌های متولی در خصوص تحکیم نهاد خانواده در استان را غیرقابل قبول ارزیابی کرد و گفت: ۱۷ دستگاه و نهاد اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق مسئولیت داشته و در این رابطه اعتبار دولتی دریافت می‌کنند. همه این مجموعه‌ها باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کاهش طلاق و حل مشکل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس است، خاطر نشان کرد: در حوزه خانواده به صورت جزیره‌ای عمل شده و فاقد برنامه‌ریزی بلند مدت برای تحکیم نهاد خانواده و تسهیل ازدواج جوانان هستیم.

وی تصریح کرد: بازنگری قانون تسهیل ازدواج و طرح جوانی جمعیت در مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفته و امیدوارم با نگاه فراجناحی و غیرسیاسی به این مساله مهم، ضمن استفاده از تجربیات دولت‌های مختلف پس از انقلاب، شاهد تسهیل ازدواج جوانان و کاهش آمار طلاق در جامعه باشیم.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.