×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

استان اردبیل به ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

به گزارش چشمه لر، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل، در گفت‌وگو در خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با بیان اینکه توسعه پایدار استان‌ها منوط به توسعه راه‌ها است اظهار کرد: استان اردبیل به ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد که یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه‌های جدی راه و شهرسازی استان اردبیل احداث بزرگراه و همچنین آزاد راه در سطح این استان است.

وی افزود: ساخت و توسعه راه‌های ایمن در محورهای اصلی از اهداف مهم این اداره‌کل در سال‌های اخیر و همچنین از مطالبات به‌حق مردمی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل از لحاظ برخورداری بزرگراه در کشور جزو دهک‌های آخر در بین استان‌ها است و یکی از بزرگترین علت‌ها عدم احساس نیاز و عدم توجه به این امر در سالیان قبل بوده است.

یوسف‌زاده ادامه داد: خوشبختانه از ۵ سال پیش این احساس نیاز برای توسعه بزرگراه و آزادراه که از شاخصه‌های توسعه استان است، در اردبیل به جد پیگیری می‌شود.

مطالعه سنجی تمامی محورهای استان اردبیل به پایان رسیده است

وی با اشاره به اینکه تا ۵ سال پیش فقط ۴ پروژه اردبیل- نیر، اردبیل- نمین، اردبیل- مشگین‌شهر و ۵۰ کیلومتر از پروژه اردبیل به گرمی را دارای ردیف اعتباری ملی داشت و بیان کرد: مسئولان استان براساس نیاز استان، تصمیم گرفتند کار مطالعه سنجی پروژه‌ را شروع کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه این مسئله نقطه قوتی شد تا همه محورها براساس نیاز سنجی مورد بررسی قرار گرفته و خیزی عظیم برای توسعه راه‌‌های استان از نظر ساخت و احداث بزرگراه و آزادراه برداشته شود، اضافه کرد: با همت مسئولان استانی کار مطالعه سنجی همه محورها به پایان رسیده و مورد تایید وزارتخانه است.

یوسف‌زاده، مجموع پروژهای راه اصلی و بزرگراهی استان اردبیل را ۸۷۴ کیلومتر برشمرد و افزود: براساس نیاز هر منطقه، احداث ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه را اولویت اصلی خود قرار داده‌ایم.

وی اتمام کار مطالعه سنجی از نظر توجیه فنی و اقتصادی، اخذ مجوز ماده ۲۳ و قرار گرفتن این مقدار از بزرگراه در ردیف اعتباری بودجه را یادآور شد و گفت: نسبت به ۵ سال گذشته علی‌رغم همه مشکلات و کمبودها اکنون توسعه راه‌ها دوبرابر شده است.

 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.