×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بازگشت مهمترین پروژه گردشگری استان به بیت المال/ پیمانکار خلع ید شد

محمدی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان به چشمه لر گفت: با تلاش عوامل شرکت توسعه گردشگری، شاهد فسخ قرارداد پروژه‌ بزرگ آبدرمانی ساری سو در مرجع قضایی و بازگشت زمین به شرکت توسعه گردشگری ایران بودیم.

وی افزود: در دو سال گذشته پروژه گردشگری آبدرمانی ساری‌سو با تشکیل پرونده در مراجع قضایی تحت بررسی و پیگرد قرار داشت که با اعلام فسخ قرارداد پروژه طلایه‌داران از سوی شرکت توسعه گردشگری ایران و اقدامات انجام شده در نهایت با رای شعبه دوم دادگاه عمومی شهرستان سرعین، زمین این پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری استان بعد از ١۴ سال به بیت‌المال بازگشت.

سرگذشت این پروژه میلیاردی را در این بخش خبری بخوانید

شهر سرعین با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی جزو ۱۴ شهر ممتاز گردشگرپذیر کشور است که سالانه بیش از ۷ میلیون گردشگر داخلی و خارجی را پذیراست.

آبگرم‌های معدنی در کنار دیگر جاذبه‌ها از مهم ترین عوامل جذب گردشگر و شهره شدن شهر گردشگری سرعین است. در این میان بهسازی و ارائه امکانات مناسب در جلب نظر گردشگران تاثیر فراوانی دارد. برخی آبگرم‌ها توسط بخش خصوصی مدرن سازی شده‌که در کنار جاذبه‌های آبدرمانی‌های سنتی رضایت گردشگران را جلب کرده‌است.

اما یکی از آبدرمانی‌ها بلاتکلیف در سرعین آبدرمانی «ساری سو» است که سال‌هاست بدون هیچ پیشرفتی رها شده است.

مجتمع آب درمانی، اقامتی، تفریحی طلایه داران سرعین که قرار بود  ظرف مدت دوسال به بهره برداری برسد، بیش از یک دهه نا تمام مانده  است.

http://www.dana.ir/content/files/cheshmalar/236399.jpg

Image result for ‫پروژه ای که قلب سرعین را به درد آورد‬‎

/content/upload/34a50a90-a941-4fa6-92f2-1e8bcc81c899.jpg

با توجه به اینکه شرکت توسعه گردشگری استان اردبیل سال ۸۶  پروژه طلایه داران را با تخریب دو آبگرم معدنی “ساری سو” و “قره سو” آغاز کرد که تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

این پروژه هم اکنون هیچ شباهتی به مجتمع آب درمانی، اقامتی، تفریحی ندارد و یکسال قبل  تبدیل به برکه ای شده بود که بوی تعفن جلبک ها از آن برمی خواست  و صدای غور غور قورباغه ها از آن شنیده می شود البته طی چند ماه اخیر با اقدامات شهرداری سرعین در زیبا سازی حاشیه این پروژه چهره مناسب تری به مرکز شهر داد.

این پروژه که پنج استاندار را تجربه کرده است  مرکز شهر توریستی  سرعین وقلب اقتصادی آن را دچار آشفتگی کرده است واین امر باعث گلایه های دنبال دار مردم این شهر از کلنگ زنی تا به امروز را داشته است.

قرار داد پروژه جامع نیست

مجید خدابخش استاندار اردبیل در نشست با مسئولان شرکت توسعه گردشگری ایران  در آبان ماه ۹۳ گفت: احداث مجتمع آب‌درمانی ساری سو در شهرستان سرعین پیشرفت مناسبی ندارد و باید در این زمینه شرکت‌های سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.

خدابخش در ادامه سخنان خود افزود: شرکت توسعه گردشگری برای احداث مجتمع آب‌درمانی ساری سو در شهرستان سرعین از سال ۸۶ با مجموعه طلایه‌داران قرارداد دارد اما با وجود گذشت چندین سال پیشرفت چندانی نداشته است.

وی بیان کرد: قرارداد بسته شده جامع نیست و از این رو سبب بروز مشکلاتی در اجرا شده که باید با برگزاری جلساتی با مجموعه طلایه‌داران برای جلوگیری از بروز مشکل پیوست‌های شفاف و دقیقی به قرارداد اضافه شود.

خدابخش بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر این پروژه تاکید کرد و ادامه داد: هر چه از زمان آغاز پروژه بگذرد از توجیه می‌افتد و از طرفی هم اکنون بخشی از هزینه آب بدون بهره‌برداری پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران نیز در این دیدار بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر دو پروژه احداث هتل و مجتمع آب‌درمانی تاکید کرد.

غلامحسین حسینی افزود: شرکت‌های استانی در بسیاری موارد درگیر مشکلات حقوقی هستند اما سیاست ما تعیین تکلیف پروژه‌های تعطیل است.

پروژه را شروع نکنید ساری سو به گاومیش گلی الحاق می شود

ناصری فرماندار  سابق سرعین که پیگیر مجد تکمیل پروژه طلایه داران سرعین بود  در جلسه مردمی  خود در مهرماه سال ۹۴ گفت: مجتمع آب درمانی، اقامتی، تفریحی طلایه داران سرعین که قرار بود در ظرف مدت دوسال به بهره برداری برسد، تاکنون به اتمام نرسیده است و اگر این رویه ادامه پیدا کند آب ساری سو وقره سو از این مکان قطع و به گاومیش گلی سرعین روانه می شود.

وی افزود: پروژه طلایه داران را با تخریب دو آبگرم معدنی “ساری سو” و “قره سو” با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان کلید زد و قرار بود این پروژه تفریحی گردشگری در مدت دو سال به بهره برداری برسد ولی تاکنون اقدامی نشده است.

تکمیل “پروژه ساری‌سو” ۴۰ ماه دیگر تمدید شد

قایمیان  مدیرعامل شرکت طلایه داران  در حاشیه بازدید از پروژه نیمه کاره” ساری سو  “در تیر ماه سال ۹۵ گفت:   بر اساس توافق انجام شده  این پروژه در چند فاز آغاز شده و در بازه زمانی ۴۰ ماهه به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران نیز افزود: پروژه چندین ساله معطل و متوقف مانده طلایه‌داران در سرعین با ورود شرکت توسعه گردشگری ایران و حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم تا این پروژه را بعد از ۹ سال توقف با رایزنی که با مجریان این پروژه داشتیم ونشست با هیأت مدیره شرکت طلایه‌داران زمینه فعال شدن این پروژه را با عقد قراردادی فراهم کنیم تا شرکت توسعه گردشگری ایران بتواند این پروژه را اجرایی کند.

ساری سو عملا به فراموش شده

صادق احمد پور نایب رییس جدید شورای شهر سرعین نیز دیماه ۹۶ در این  باره  گفته بود:آب های درمانی هویت و حیات سرعین است  و باید در حفظ و حراست از آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم .

نایب رییس شورای شهر سرعین تاکید کرد: ساری سو عملاً به فراموشی سپرده شده است که باید این آبگرم احیا شود و باید اعتراف کرد  پروژه طلایه داران به کما رفته و غیر قابل بازگشت است.

شهرداری آماده احیا پروژه سازی سو

محمدی رییس شورای شهر سرعین اسفند ماه ۹۶در برنامه مردم و مسولان  که از شبکه سبلان پخش شد گفت:در احداث ساری سو ده سال است که تعطل شده  و با وجود حمایت های شهرداری و شورا هنوز ابتر مانده است اما در صورت تحویل پروژه شهرداری با مشارکت شرکت گردشگری ایران اماده احیای پروژه ساری است.

استاندار اردبیل ،امام جمعه سرعین و نمایندگان اردبیل پیگیر اتمام پروژه ساری سو

امام جمعه سرعین که بارها از معضل ساری سو گلایه مند بود و در اردیبهشت سال ۹۷ با انتقاد شدید به مسولان   گفت :استاندار قبل (خدابخش) نتوانستند اما اگر شما می توانید بیش از این دیگر صبر جایز نیست و نگذارید ساری سو مخروبه بماند. جرثقیل این پروژه عامل خطرات هولناک است.

در نشست مردمی استاندار  ونمایندگان اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اقشار مختلف مردم که در اواخر سال ۹۶ برگزار شد  به تکمیل ساری سو اشاره  و هر سه نماینده مردم این شهرستان تاکید بر استفاده از جوانان در پست ها استانی و خواهان پایان داستان ساری سو سرعین شدند.

در این نشست استاندار اردبیل به معاون امور عمرانی خود دستور داد به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کند.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این باره گفت:نوروز امسال عملیات احداث ساری سرعین باید آغاز شود.

برچیدن جرثقیل پروژه ساری سو

با حضور اعضای شورای تامین شهرستان سرعین رسولی دادستان این شهرستان دستور برچیدن جرثقیل این پروژه را در اردیبهشت ماه سال ۹۷ به علت استهلاک شدید داد.

ساری سو فضای سبز می شود!

ندایی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در نشست گفتگوی اجتماعی با مردم و موسلان سرعین در شهریور ماه سال ۹۷ گفت:در صورتی که در اولین فرصت داده شده پروژه را شروع نکنند زمین مذکور فضای سبز می شود.

نماینده ولی فقیه در استان : نوید احداث پروژه ساری را به مردم سرعین می دهم

چهارشنبه ۲ آبان ۹۷ سرمایه‌گذاران مجتمع ساری سو شهرستان سرعین با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در این دیدار حمایت از سرمایه‌گذاران را اولویت اساسی استان عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری منطقه را شکوفا کرده و اقتصاد استان را نجات دهیم.

وی تصریح کرد: مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل اهتمام ویژه‌ای برای اجرای پروژه ساری سو سرعین دارد چرا که این پروژه برای ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده و بهترین هتل در شالغرب کشور خواهد بود و می تواند تاثیر بسزایی در جذب گردشگران داخلی در منطقه خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران، مشاوران و مسئولان استان جهت ایجاد وحدت همه جانبه جهت تحقق این پروژه اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی استان به حداقل برسد.

هیچ مانعی برای اجرای پروژه بزرگ گردشگری ساری سو سرعین وجود ندارد

بهروز ندایی معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: حمایت همه‌جانبه‌ای برای راه‌اندازی پروژه مجتمع ساری سوی سرعین وجود دارد و این جلسه‌ با حضور امام جمعه اردبیل برگزار شده تا تصمیمات لازم در ارتباط با اجرای این پروژه اتخاذ شود.

وی افزود: قرار شد مهندسان و سرمایه‌گذاران پروژه نقشه‌ها و طرح‌های خود را در کم‌ترین زمان ممکن آماده کنند و دستگاه‌های اجرای مکلف شدند حمایت‌های همه‌جانبه‌ای برای تسریع روند اجرایی پروه انجام دهند.

مشاور ارشد این طرح نیز گفت: طرح گردشگری هتل و آبدرمانی ساری سو با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان  و طراحی برتر طراح سوئیسی در ۱۶ طبقه در طول ۵ سال احداث و ۳۰۰ فرصت شغلی را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/م

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.