×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۹ نفر در حوادث ترافیکی استان اردبیل جان باختند

به گزارش  چشمه لر، ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل روز شنبه اعلام کرد در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا پنج فروردین ماه، هفت هزار و ۱۰۴ بار با مراکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ استان تماس برقرار شده است و مراکز اورژانس، یکهزار و ۹۸۳ ماموریت را انجام داده اند.

بر این اساس در مدت زمان یاد شده، ۴۵ هزار و ۲۱۳ نفر به مراکز فوریت‌های پزشکی استان مراجعه کرده اند و شمار بیماران سرپایی این مراکز ۳۷ هزار و ۷۱۴ نفر بوده و ۱۸ بیمارستان دولتی و ۱۰۵ مرکز جامع سلامت در شهرها و ۶۵ مرکز فوریت پزشکی جاده ای نیز فعال بوده است.

همچنین هفت هزار و ۴۹۹ نفر در مراکز درمانی دولتی بستری بوده اند و ۴۹۳ عمل جراحی اورژانسی انجام شده و ۲۲۰ بیمار نیز به سایر مراکز درمانی اعزام شده اند و یکهزار و ۶۶۱ نفر در رابطه با بیماری قلبی و ۵۲ نفر در مورد سکته مغزی به اورژانس‌ها مراجعه کرده اند.

طبق اعلام ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در دوره زمانی مذکور سه هزار و ۹۱۱ بار از اماکن عمومی و مورد مراجعه مردم بازدید بهداشتی به عمل آمده و چهار هزار و ۴۵۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شده و آب شرب در مناطق مختلف ۹۲۳ بار کلرسنجی شده و ۱۱ مکان یا واحد تجاری نیز به علت تخلفات بهداشتی پلمب شده است.

به گزارش ایرنا و بر اساس خبری از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، بیش از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن اقامتی استان با ورود مسافران و گردشگران نوروزی تکمیل شده و سفرهای نوروزی به این استان به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران و با جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.