×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پیشرفت ۸۰ درصدی کشتارگاه صنعتی سرعین / ۱۳ باب کشتارگاه صنعتی و سنتی دام  و طیور در استان اردبیل فعال است

به گزارش پایگاه خبری چشمه لر ؛ با هماهنگی مدیر کل دامپزشکی استان، امام جمعه و فرماندار شهرستان سرعین از کشتارگاه صنعتی دام در حال احداث در این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید مدیر کل دامپزشکی استان ضمن ارائه گزارشی از ضوابط و شرایط و نیز صدور پروانه احداث این کشتارگاه بر اساس آئین نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر ۴ باب کشتارگاه صنعتی دام و ۴ باب کشتارگاه صنعتی طیور و ۵ باب کشتارگاه سنتی دام در استان فعال بوده و محصولات خود را تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی وارد بازار مصرف می کنند که با بهره برداری از این کشتارگاه تا سه ماه آینده مجموع کشتارگاههای صنعتی دام در استان به ۵ باب افزایش می یابد.

بهلول تکلوی با تاکید براینکه بهره برداری از این کشتارگاه علاوه بر ایجاد اشتغال و پویایی منطقه موجب افزایش بهره وری در تولیدات دامی می شود به وظایف حاکمیتی دامپزشکی در نظارت بهداشتی بر کشتارگاهها، مراکز تولید توزیع و عرضه فراورده های خام دامی اشاره کرد و افزود: روند تولید فراورده های دامی سالم از ابتدای پرورش دام، طیور و آبزیان تا استحصال فراورده های خام دامی تجت کنترل دامپزشکی است.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به حساسیت ویژه دامپزشکی در تامین امنیت و تضمین سلامت غذایی جامعه گفت حساسیت موضوع تا حدی است که در کشتارگاههای دام و طیور علاوه بر ناظرین و بازرسین بهداشتی دامپزشکی؛ روحانیون ناظر ذبح شرعی نیز برحلیت گوشت استحصالی نظارت می کنند.

این مقام مسئول دامپزشکی اقدامات دامپزشکی را مصداق بارز تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائیها دانست و افزود: در همه حال و با در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی، تمامی سعی مجموعه دامپزشکی استان بر حمایت از تولید کننده و سرمایه گذار بخش خصوصی متمرکز بوده و تمامی توان خود را برای رفع موانع تولید بکار خواهیم بست.

در این بازدید حجت السلام و المسلمین محمود اصغری امام جمعه شهرستان سرعین به جهت الویت کاری دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت و بهداشت مواد غذایی و طیب و حلال بودن آن تقدیر و خواستار گسترش خدمات دامپزشکی در مناطق محروم منطقه و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به جهت توریستی و گردشگری این شهرستان شد.

فرماندار شهرستان سرعین نیز در این بازدید ضمن حمایت قاطع فرمانداری از احداث چنین واحد کشتارگاهی در راستای تضمین سلامت عمومی جامعه از نزدیک در جریان روند کاری و مشکلات این پروژه قرار گرفت و در راستای مرتفع نمودن آن قول مساعد داد.

حسن حسن پور ضمن تشکر از دامپزشکی به عنوان متولی اصلی این پروژه از تعامل و همکاری بین بخشی دستگاههای حوزه سلامت و مرتبط در اتمام این پروژه و بهره برداری از آن در آینده نزدیک تشکر کرد.

فرماندار شهرستان سرعین در عین حال بر ضرورت توجه ویژه به دامپزشکی به عنوان یکی از دستگاههای متولی حوزه سلامت جامعه تاکید کرد و افزود تا جاییکه مقدور و در توانمان باشد اعتبارات دامپزشکی را تقویت می کنیم تا مشکلی در حوزه بیماریهای دامی در منطقه نداشته باشیم.

این کشتارگاه در زمینی به مساحت ۱۰هزار مترمربع و زیر بنای ۳۸۰۰ متر مربع توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در محدوده شهرستان سرعین در حال احداث است و ظرفیت سالانه آن ۱۰ هزار راس دام سنگین و سبک و ۲۲۵۰ تن گوشت تولیدی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.