×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پیشرفت و حل مشکلات جامعه در گرو توجه به دانشگاه‌ها است/ لزوم تداوم افزایش شاخص‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش چشمه لر؛ سیدحامد عاملی در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: دانشگاه‌ها بستر و زمینه بسیار مهمی در راستای عیب‌یابی و ارائه راهکار تخصصی و فنی برای حل مشکلات دارند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

 

وی افزود: جامعه دانشگاهی ظرفیت کاهش و رفع مشکلات کشور و استان‌ها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دارد و باید به شکل درست از این ظرفیت، حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

استاندار اردبیل تصریح کرد: دانشگاه‌ها در حوزه علوم انسانی کاستی‌های قابل توجهی دارند و انتظار داریم که به شکل تخصصی و دقیق کاستی‌های مذکور بررسی و اقدامات لازم برای رفع نیازهای علمی انجام شود چراکه توجه به رشته علوم انسانی در سطح جامعه تأثیرگذاری بسیار چشمگیری دارد.

 

ارتقای شاخص‌های علمی استان اردبیل نیازمند توجه ویژه وزارت علوم است

 

عاملی گفت: استان اردبیل یک عقب‌ماندگی تاریخی در شاخص‌های مختلف دارد و ما از وزارت علوم انتظار داریم که طبق وعده دولت سیزدهم، به افزایش شاخص‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری استان توجه ویژه و لازم را داشته باشد.

 

وی تشریح کرد: در حال حاضر ۴۰هزار دانشجو و یک‌هزار عضو هیأت علمی در استان اردبیل فعال هستند ولی ظرفیت علمی و پژوهشی استان به مراتب بالاتر از وضعیت فعلی است که برای رسیدن به جایگاه واقعی علمی استان اردبیل، باید توجه ویژه وزارت علوم در دستور کار باشد.

 

استاندار اردبیل اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از ستون‌های اصلی و تأثیرگذار علمی استان و منطقه محسوب می‌شود که در گذشته اقدامات قابل توجهی در زمینه افزایش کیفیت علمی و سطح علمی بین‌المللی دانشگاه انجام شده است و انتظار می‌رود در آینده هم شاخص‌های علمی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی چشمگیرتر از گذشته افزایش یابد.

 

پایان پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کد امنیتی را کامل کنید.